Bruno, Red Robin en de Zalm

Hier weer even een kleine update van de afgelopen dagen!

Dinsdag was het echt blody hot! Maar ik heb doorgezet, ik ben naar het dorp geslenterd en heb daar een mooie doos playmobil voor Sofie gekocht. Ik hoop dat zij hem mooi vindt, maar ik vind het in iedergeval erg tof al die circuspaarden! Daarna ben ik doorgegaan naar de golfbaan! Waar ik mezelf op een mooie marker van Callaway voor aan mijn pet heb getrakteerd, omdat ik inmiddels al meer dan 6 ben verloren. Peter zei al, pas maar op dat je je pet niet verliest. Ik ging dus erg af toen ik aan het einde van de avond terug moest omdat ik mijn pet was vergeten!! Maar dat geeft niet, ik heb de marker nog steeds!

Ik speelde dinsdag met een vrouw! Heel stijl vol in de kleren, heel mager en heel doof. Ze stelde zich zelf voor als: You remember Ursulla from Germany, ze had een ontzettend sterk Duits accent een beetje als Brüno, je weet wel die fashiongay uit Oostenrijk die zo graag straight wil worden.

Nadat ik Ursulla had uitgelegd dat ik niet Dagmar of Veronica heette maar gewoon Femke , konden we van start. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zo slecht gespeeld. Ik zal eerlijk bekennen dat ik wel een beetje weinig oefen, dus ik shankte alles naar rechts en dan ook mieters ver naar rechts. De Canadezen zijn niet echt van die strebers en ik heb me echt geprobeerd te beheersen maar toch vonden ze mij nog erg grappig, die velle Hollander! Daarnaast had ik echt moeite om me goed te houden, de stijlvolle ouderedamme sloeg haar bal zo'n 30 meter en dan tuurde ze naar voren en riep ze kei hard did it went straaaaaaaight! (Net als voor Brüno, is straight voor haar het belangrijkst) Bij hole 6 (waar ik dit x 6 slagen nodig had, SHOOTME) was Ursulla moe en wou ze er mee stoppen. Ik begreep er niets van, ze reed ook nog in een cart, hoe kon ze nou moe zijn. Nadat Karla haar naar het clubhuis terug had gebracht vertelde ze dat Ursulla 87 jaar was, dat dit haar eerste keer golfen sinds een jaar was, ze was nog zo druk met andere dingen en ze was vroeger ‘de' dokter van Hope. Heb ik nu met ‘de' high society van Hope gegolfd?

Wel heb ik nog een hele lekkere pot jam 'gewonnen'! Niet omdat ik zo goed ben, maar gewoon zo leuk om mee te spelen:)

Voor woensdag waren de voorspellingen nog steeds heel heet, de planning was eerst dat ik met de kinderen Matthijs mee zou gaan naar Chilliwack om daar naar een soort Ballorig te gaan. Maar jullie kennen Ballorig, daar is het helemaal snikheet! Mocht McDonalds nou ook net een speeltoestel hebben, met airconditioning! Haha zo heb ik dus mooi de hele ochtend bij de Mc gezeten , er was een heel groot klim toestel en het was lekker koel! Ik was overgens naar Chilliwack gereden, ubertoff in een automaat op cruisecontroll! Dan hoef je alleen nog maar te sturen, waarom deed Pulles nou zo moeilijk! Autorijden stelt zo toch niets voor!

Inmiddels is de temperatuur weer gedaald tot rond de 20 graden en is het weer aangenaam!

Gister was het dan EINDELIJK zover. Sofie werd 8! Omdat ze in de vakantie jarig is zijn veel mensen weg en ook zijn Canadezen niet zo strak met nakomen van afspraken, dus het was eerst een beetje afwachten wie er zouden komen. Maar al met al waren er toch nog aardig wat buurt kindjes. Voor hen was er kwarktaart en zo'n Canadeze Cake, mierzoet en dan nog een dikke laag frosting (water en poedersuiker) en er waren natuurlijk Nederlandse hapjes, vooral de gevulde eieren deden het erg goed! Het was erg gezellig, iedereen heeft gewoon gespeeld. Het ‘echte' kinderfeestje komt binnenkort nog. Smiddags zijn we naar Amerika gegaan, we hadden de toegang toch nog en het is niet zo heel ver reiden. We zijn daar eerst naar de Wallmart gegaan voor een grote doos lego voor Sofie, de lego scheelt nogal in prijs in Amerika. Onvoorstelbaar niet dat in nog geen 2uurtjes reiden zo'n verschil kan zitten. Na de Wallmarkt zijn we naar Red Robin gegaan, dat is een luxe hamburgertent!! Oei wat hebben we daar lekker gegeten! En we hadden een hele leuke ober, Matt S. -> Matt Straight? Geen idee, maar ik was er heilig van overtuigd dat hij mascara op had! En jullie weten, ik heb nou eenmaal een radar voor dat soort dingen. Dus straight was hij absoluut niet, dat had ik al snel geschoten. Maar nu reste alleen nog de vraag? Kleven zijn wimpers van zichzelf zo aan elkaar of gebruikt hij een goedkope mascara, want dan zou ik hem natuurlijk mijn uber de luxe Lancome introduceren. Na een uitvoerige discussie hebben gevoerd met Matthijs en Manon wist ik het nog steeds niet. Helaas begong ik toen de fout van mijn leven, door Matthijs te laten bluffen het aan hem te vragen. Want tsja je weet hoe het gaat met mannen, die luisteren maar half! De bedoeling was, dat hij het voor 5$ zou vragen als het toetje was geweest vlak voor dat wij weggingen. Maarja nog voordat wij de meest goddelijke mud pie hadden besteld, had Matthijs al even een collega van Matt S. aan de mouw getrokken. Een vriend van hem wou weten of Matt make-up droeg! Nee Matt zag er altijd zo uit! OMY ALSOF IK GEBOREN BEN MET ZWARTE WIMPERS! Maar dit werd natuurlijk wel besproken in de keuken en ik voelde me heel schuldig dat ik die arme jongen zo in verlegenheid had gebracht. Maar hij heeft nog wel heel vriendelijk de mud pie gebracht, welke ik met Manon en Noa heb gedeeld en nog meer dan genoeg had! De toetjes zijn hier zo enorm! Red, de mascotte van RedRobin was er ook nog even. Finna stapt er gewoon op af en gaat hem knuffelen, erg lief!. Na heerlijk te hebben gegeten en op de foto met Red te zijn geweest, zijn we naar de Costco gegaan voor Nederlandse kaas! En toen nog even naar de Wallmart voor snoepjes voor onderweg, het was tenslotte feest!

Vannochtend kwam de vorige buren nog even langs, voor de heerlijke Nederlandse kwarktaart! Negen uur stonden ze hier op de stoep, jawel! Met maarliefst 2 vers gevangen zalmen uit de Fraser River! Je moet een vergunning hebben om een zalm te vangen en dan mag je in het zalmseizoen 2 zalmen per dag vangen. Dus buurman staat elke ochtend om half 5 op om zalmen te vangen, om een hele voorraad in te slaan. En zo hebben wij ook verse zalmen gekregen, welke werden gefilleerd hier in de keuken! Het was de mooiste zalmkleur die ik ooit heb gezien, het was zo zacht en roze, prachtig! Zonet hebben we de zalm van de BBQ gegeten, je bent Canadees of je bent Canadees en het was heel lekker. We hebben het gegeten met een vriendin van Matthijs en Manon welke oorsprokelijk uit de Franse provincie van Canada komt, de Fransen zijn meer rude (onbeleefd) volgens de Canadezen, maar dit was echt een toffe vrouw! Een echte chatterbox! Heerlijk, eindelijk iemand die niet zo shy is!

Even een raar weetje, de Canadezen hebben dus een visvergunning nodig om te mogen vissen in een bepaald seizoen, maar de First Nations mogen het hele jaar door onbeperkt zalmen vangen. Ook nog raar is, dat als ik hier zeg dat ik in september terug ga naar school, the University, denken ze allemaal dat ik heel rijk ben. Hier kost dat min. $60.000, onbetaalbaar voor iedereen dus. Daarnaast ligt de nadruk hier niet zo op studies, dus waarom zou je zoveel ervoor betalen. Maar dan de First Nations, voor hen wordt dat allemaal betaalt. Niet dat hun gaan studeren. High school kinderen krijgen al rond de $200 per maand voor alleen maar aanwezig zijn opschool! Begrijpen jullie nu hoe het voor hun mogelijk is om 2x per dag bij McDonalds te eten, bier te drinken en niets te doen?

Reacties

Reacties

Armin

Hoi Femke,
Een heel verhaal maar absoluut weer leuk om te lezen.
Veel plezier nog verder.
Groetjes Armin.

beppe Cilia

Wat weer een leuk verhaal deze keer Femke. Interessant te lezen over de First Nations.
Toevallig heb ook ik afgelopen vrijdag heerlijke (gegrilde) zalm gegeten. Wij zijn met elkaar uit eten geweest. Maar of deze zalm kan tippen aan die van de vers gevangen vis van de buurman, dat betwijfel ik.
Groetjes van ons hier.

jouw tantes

Ook Corrie, Tineke en Rika smullen van jouw avonturen daar in Canada. De tantes benijden jou en hadden dit ook wel willen meemaken. Helaas zat dat er vroeger niet in. Vele groetjes van jouw (oud-) tantes.

Linde

Fem!
Eindelijk weer een beetje bijgepraat over jouw spectaculaire leventje daar! Heel vet weer, volgens mij heb je niets te klagen ;). Wij vertrekken overmorgen heel vroeg weer en dan ga ik met smart op je wachten!
Tot snel, liefss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!