Want als ik weg ben....

Dan mis ik de straten, van af de toren tot aan Westerhaven. Ik mis de grachten de mensen, Stadjers studenten, het aller mooiste accent! Geen Canada laat staan Kameroen, doe mij maar het gras, het gras van het Noorderplantsoeeeen!

Aan alle goede komt een eind en zo ook aan deze fantastische ervaring. Ik heb de gigantische chaos weten te troseren en terwijl ik luidkeels door Gurbe Douwstra werd toe gezongen heb ik alles (hopelijk alles) in mijn koffers weten te proppen! Ik zit nu moe, maar voldaan, aan mijn laatste kopje Canadeze thee.

Langzaam maar zeker zijn mijn favoriete Nederlandse dingen vervangen door Canadeze dingen, niet meer langer Italiaanse bollen van Bakker Bart, maar Bagels van de Safeway. Geen appelstroop voor ontbijt, maar zelfgemaakte jam van Karla van de golfbaan. DE wordt vervangen door de Starbucks. Comfort wordt boven Fashion verkozen. Het bruisende stadsleven wordt verruild voor de rust en natuur van een (bijna) uitgestorven dorp. De agressiviteit van mensen wordt vervangen, door de vriendelijke standaard vraag how are you. Het Nannewiid wordt gewoon vervangen door het mooie meer hier. Ik loop niet meer de ketting om maar gewoon de Hopelookout op. En of ik nu golf met de oldladies hier of de oude(re) dames van St. Nyk, daar zit niet veel verschil in. Zelfs voor mooiboy Thomas of mijn geliefde Brammie is inmiddels vervanging, Julian!

Hahaha okeee hij kan niet tippen aan jullie, helaas geen mooie Canadees voor Femke. Ik zal dus wel naar huis moeten....

Maar voor vertrek wordt toch nog even de laatste middelen uit de kast getrokken, om te zorgen dat ik ontzettend veel heimwee krijg naar Canada, of dat ik gewoon helemaal niet meer weg wil. Daarom zijn we zondag nog één keer naar Manning Park gegaan, we waren daar al eind juni geweest, toen was de berg maar voor de helft open! Om mij nu toch nog even een laatste aanblik te gunnen op het mooie Canadese landschap, zijn we nog een keer terug gegaan voor de zeldzame bloem de paint brush! Ik had een fantastische kleurrijke bloem verwacht, maar het was een zielig bolletje met haar! Onderweg zijn we eerst gestopt bij de Hope slide's, dit is geen glijbaan maar een stuk berg wat een paar jaar geleden zomaar uit het niets naar beneden was gevallen. Ik heb fotos gemaakt, maar het is niet super duidelijk want de wolken hingen erg laag, of wij waren gewoon hoog!

De weg naar de top was zwaar, een hele slinger route! Oooee wat waren we misselijk! Noa hield het bijna niet meer! Dus ik heb snel mijn disign kitsch kitschen tas geleegd en overhandigde haar die, Noa nam dit gebaar dankbaar in ontvangst, ze hoefde gelukkig niet te spugen, maar is wel heel gelukkig met haar nieuwe tas... Uhm....???

Boven aan de berg in Manning kreeg ik toch nog een te maken met nog een Canadeze ervaring, namelijk sneeuw! Echt waar boven op de berg sneeuwde het! Omdat mijn Hikkingshoes kapot zijn (top kwaliteit), liep ik op mijn mooie stoffene stappers van 15 euro en ik kan vertellen, dit was behoorlijk frisser aan de.......... tenen. Eenmaal weer beneden zijn we dus naar een heel gezellig restaurantje gegaan, wat me een beetje aan de skivakantie in Duitsland deed denken, voor warme chocolade melk met frietjes (zoiets als gebak kennen ze hier niet, maar slagroom is toch vies, dus friet is een goed alternatief!).

Trouwens, ik was bijna vergeten te vertellen dat we dinsdag, toen het te hard regende om te golfen, naar Bridal Falls zijn geweest. Geweldige watervallen, zie fotos! Beautiful Britisch Colombia, Best place on earth!

Zonet heb ik mijn aller aller laatste ronde golf gelopen! Ik ben naar de golfbaan toegelopen en heb ook kennis gemaakt met een locale junk van Hope, ahoewel of ze locaal is weet ik niet want er gaan geruchten dat zwerver/junkies uit Vancouver enkeltje Hope krijgen. Hope is niet zo koud in de winter! Ik kwam haar tegen op de brug bij de golfbaan ik kon geen kant op en nadat ze me de stuipen op het lijf had gehaagt, ik zal jullie die F*cking details besparen want veel meer dan f*ck was het niet, maar ik was bang. Daarna ben ik naar het clubhuis gesprint, waar ze direct mijn lievelings beppe op hadden getrommeld om mij te kalmeren.Ze zijn zo lief!

Uiteindelijk heb ik de slechste ronde ever gelopen, Michael Meerman je gaat een fortuin aan mij verdienen! Ik heb voor de laatste x met de ladies gegeten en heb een hele mooie/mannelijke polo als afscheids kado gekregen:)

Morgen moeten we super vroeg uit de verenwant we gaan voor mijn aller laatste/eerste keer uit ontbijten. Als afscheid, snik! Lekker vroeg want de meiden moeten half 9 opschool zijn! Ik vlieg rond één uur richting Nederland en land donderdag 7:50am jullie tijd!

En ondanks dat ik er inmiddels heilig van overtuigd ben dat Canada zoveel mooier en socialer is dan Nederland heb ik misschien toch een klein beetje heimwee van het thuisfront. Zo mis ik mijn tutmemmie, onvoorstelbaar niet?? Ik mis vader, die zoooo goed kan golfen (zucht). Ik mis broeder, waarom broeder eigenlijk? Ik mis mijn mooie kamertje in Groningen en alle lieve vriendjes daar! Ik mis niet die chaotische, ongestructureerde, minder fijne school. Maar die moet ik nou eenmaal eerst afsluiten wil ik verder kunnen gaan met mooie plannen. Inmiddels zijn er al wilde plannen voor februari, maar daar moet ik eerst nog even hard voor werken! Mocht iemand dus suggesties hebben voor een leuk bijbaantje, wat niet de hele dag polissen inscannen bedraagt (sorry heitie), dan houd ik me warm aan bevolen!

Reacties

Reacties

beppe Cilia

All's well that ends well, zei ooit William Shakespeare.
Lieve Femke, wat een fantastisch mooi laatste verhaal. Wij zullen jouw berichten vanuit Canada straks missen. Goede vlucht en tot ziens, pake en beppe Joure

Tonny Silvius

Hoi Femke

Heb jouw ervaringen van je verblijf in Canada steeds gevolgd via deze site, en ik vond het mooi en interessant om te lezen hoe het leven daar is.
Wat zul je blij zijn als je straks weer in het heerlijk wereldse, mondaine Oudehaske bent, waar van alles valt te beleven...... Een heel goede vlucht terug naar Nederland, en oant sjen!!

Tonny

Nina

Hey Femke,

Nog héél even en dan ben je alweer hier! In ons mooie natte Nederland, haha ;)

Maar uh... Zo oud zijn wij op St Nyk toch niet??? Denk d'r om hè?! Anders sturen we je zo weer terug hoor, haha!

Goede reis en see you soon!

groetjesss Nina

harrie

Femke
Ik ga je mooie verhalen missen maar ben wel blij dat je weer thuis komt.

omke en tante ut Jutrijp

Wolkom thus!!!
Wat ben je rijk!!aan een hele mooie levenservaring.
Heb met veel plezier je verhalen gelezen,
Goede reis.
dikke tut
henk en julia

judith jelmer en femke

Hoi Lieffie!
We gaan je snel weer zien en horen!!
xxx van ons alle3

enne je stories waren GREAT!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!