Happy Holiday

Met mijn buikje goed gevuld van een masterlijk kerstdiner, is het dan nu tijd voor een kleine up-date!

Als eerst ben ik in mijn vorige blog de helft vergeten te vertellen. Zo ben ik vergeten te zeggen dat ik in het vliegtuig naar Chicago naast een meisje zat die Hachi keek, ze heeft de hele tijd gehuild! Haha rotfilm ook! Maar ik mocht wel haar chocola'tjes dus mij hoor je niet klagen. Ik ben vergeten te zeggen dat ik op mijn eerste dag al een ontbijt van Tim Hortons kreeg, BAGEL! En voor lunch bagels van de Safeway, Joehoee!! Ik ben vergeten te zeggen dat we naar de Nederlandse winkel zijn gegaan voor oliebollenmix en belangrijker, voor een nieuwe pot appelstroop! In de Nederlandse winkel was ook mieters veel Sukerboale, waar ik me echt over verbaasd heb, een droge klomp brood waar je zo iemand dood mee kan slaan voor maar liefst $9,99. En ik was nog vergeten te zeggen dat mijn 2de x in een Canadese supermarkt weer net zo verrassend was als de eerste. Het eten is zo anders en de verpakkingen zijn zoveel groter! Daarnaast dringende ik voor bij een oudemevrouw en de hele rij was zo beleefd om mij daar op attent te maken, want voordringen wordt hier niet gedaan. Ook niet in de Sears waar een rockster een stereoset wil kopen en eerder wordt geholpen, maar keurig naar Matthijs wijst:: Nee hij was eerst.. Dan nog in de supermarkt waar een hele kleding afdeling is, met belachelijk goedkope kleding, maar een gewone haarborstel beneden de 10 dollar vind je niet! Ok miss moet ik misschien ook gewoon een haarborstel van thuis mee nemen, en misschien had ik mijn anti klit spray ook niet in Utrecht moeten laten liggen. En een mobiele telefoon mee had ook handig geweest of mijn skype headset... Jaa dit was ik ook vergeten te zeggen maar al die spulletjes ben ik vergeten mee te nemen!

Maar heu, ik kon deze keer wel een koffer in een maat kleiner!!

Vanaf dat ik hier ben zijn we al fanatiek aan het knutselen, de maskers zijn inmiddels gemaakt en gister hebben we een poging gedaan tot het Gingerbreadhouse te versieren. Ik deed de frosting erop, Sofie de snoepjes en Noa en Finna hadden het vooral errug druk met de snoepjes op te eten! Maar gelukkig was er snoep in overvloed, want het resultaat mag er best zijn! Het gingerbread proeft naar pepernoten met te veel gember, minder lekker, dus nu de snoepjes er met zorg op geplamuurd zijn worden ze weer met zorg eraf gepulkt, om vervolgens lekker opgegeten te worden.

Gister middag hebben we een kleine teaparty gehouden met de fancy etagère gevuld met lekkere koekjes. Zoals ik eerder al zei is het hier gewoonte om met kerst elkaar koekjes te geven, de mooiste koekjes. Moeders staan dagen in de keuken voor het fabriceren van deze feestelijkheid. Manon heeft voor de gelegenheid fudge van de pure chocoladeletters gemaakt. (Ooee dat is lekker). En Sinterklaas is nog maar net vertrokken en er staat al een boom in huize Schonewille met daaronder allemaal kadotjes. Het is hier normaal dat vriendjes en vriendinnetjes ook kadotjes voor elkaar kopen, de kadotjes liggen al dagen onder de boom! Hele prestatie dat de meiden ze niet eerder wouden open maken! Gelukkig mochten ze gisteravond al ééntje open maken, als voorproefje! En dan kwam vannacht Santa ook nog!!

Vannochtend ramde Noa bijna de deur uit mijn kamer, wohooo de hele kamer lag vol met kado's!! Wauw Noa wat koeeel!! Pff, ik moest wel mijn pokerface gebruiken aangezien ik gisteravond in alle stress heb mee helpen in pakken. Ssst, zijn de meisjes echt niet wakker?? Ik wist bijna wat in alle pakjes zat, maar kon nog steeds verbaasd reageren. Omg bestaan er echt zulke mooie barbies?? Wat is er misgegaan tijdens mijn opvoeding dat ik alleen mijn Tatoo barbie Tanja had?? Noa en Finna krijgen gewoon zeemeermin barbies!! Awesome!!

En dan het aller beste, mijn kadoo!! Reebok Easy Tone's... Oo wat krijg ik dadelijk mooi gespierde billen!! En dat was niet alles, Santa had voor mij nog een zak Reese's, de Vanityfear met mijn grote liefde op de voor pagina en dan nog het aller best.... En dag skieën in Manningpark incl een skieles!! Jaa ik ben heel gelukkig!!

Na het openen van alle kado's moesten we als een speer onze kerstkleding aantrekken en van het feestelijke kerstontbijt genieten, maar wel snel want de Britsche buren kwamen koffiedrinken! En wat had de buurvrouw gemaakt... Koekjes! Je weet wel die speciaale britsche, die ze ook in Sweeny Todd maken... Maar dit was met Cranberries ipv mensen.

Naast de overdosis koekjes en kadotjes is het ook heel Canadees om de hele dag bezig te zijn met het eten, vooral de kalkoen duurt errug lang (die moet de hele dag in de oven). Nu er gevraagd wordt naar Nederlandse tradities kan ik alleen maar gourmetten en eten tot je er ziek van bent bedenken. En dat is dan ook wat ik gedaan heb. Na mieters veel koekjes, chocola en fudge moest er net nog een avondmaal worden gegeten!! Ondanks de mailtjes welke ik net voor het eten las met texten als: ‘Ik heb een nieuwe weegschaal, hij weegt 3 kg zwaarder dan de oude, je bent dus 3kg dikker dan je dacht' of ‘Niet teveel eten! Skande' of ‘het mooiste gewicht is evenwicht'. We zijn hier niet van de Vifit reclame!!

Ondanks al deze opbeurende mailtjes heb ik toch genoten van het kerstdiner. We hadden allemaal lekkere voorgerechtjes, Brusselse spruitjes (balen dat alleen ik van spruitjes houd), een heerlijke ham en mashed patatoes (we zijn in Canada remember). Erg lekker en als toetje een ‘raar' mengsel van cake, fruit en een wit kwakje! En natuurlijknog meer chocola en fudge...

A little too much chocolate is just about rights, of wat dat bord in Harrisson ook al weer zegt. Het komt er op neer dat je nooit genoeg chocola kan eten...

Gelukkig hebben ze hier maar één kerstdag en kan ik morgen weer (een poging doen tot) normaal eten. Morgen is het boxing days en dat betekent kerstboom Reese's in de uitverkoop. De twijfel is nu, gaan we ons storten in de kerstuitverkoop of morgen lekker naar Manning Park??

Keuzes.....

Reacties

Reacties

beppe Cilia

Nou Femke, wat een feest: Kerstmis in Canada. En wat een prachtige cadeaus heb jij gekregen. Fantastisch!
Wij smullen van jouw verhalen.
Big hug,
pake en beppe Joure.

Manon

Als toetje een raar mengsel!? Begin jij nou ook al?!! Dat toetje was helemaal niet raar! Was gewoon een trifle. Heel traditioneel. En lekker.

Die Barbies stellen wel een beetje teleur. Ze blijven maar lekken als je ze mee in bad neemt. Maar ze kostten dan ook maar 5 dollar, dus ja... dan klaag je niet.

Femke was best wel een held op ski's! Ze bleef zelfs in een enorme sneeuwbui fanatiek door skiën. En daarna moest ze nog met Noa mee een steile helling af sjeezen in een rubberband. (Tubing noemen we dat.) Ook leuk.

@Oma Ipad: heel veel beterschap. Ik hoop dat u al weer helemaal opgeknapt bent en van de kerst hebt kunnen genieten.
Ik hoorde dat er heerlijke kant en klare gerechten te eten waren bij de familie Agricola.

Carla

Wat die kant en klare gerechten betreft: mag oma i pad blij zijn dat ze nog geen eetlust heeft.......

oma iPad

@Manon, bedankt voor je goede wensen. Het gaat alweer stukken beter met mij.
Heerlijk te lezen over jullie kerstfeest in Canada.
Prettige jaarwisseling toegewenst en een heel gezond en gelukkig 2011.

Manon

@Carla: waren de kant en klaar gerechten toch niet zo lekker als zelf gemaakte kip wraps? Oh en van Femke moet ik ook nog het recept van mijn brocollisoep plaatsen. Ik zal dat tzt op onze eigen site doen..

Jullie ook een fijne jaarwisseling (jullie met vuurwerk, wij met sterretjes) en een heel goed 2011!

Femke

@ Manon sterretjes, beter iets dan niets!!
Oo en Nederland, vergeet de chickenwraps, op naar de Brocollisoep!!!

Femke

Chickenwraps zijn zooooo 2010

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!