Eindelijk!

Na enkele verontruste berichten hier eindelijk weer een verhaaltje vanuit Beautiful Britisch Colombia, Best place on earth! Het is op het moment heet, en dan ook echt heel heet, of ik zeur gewoon graag. Maar overdag is het wel (ver) boven de 30 graden, het betekent dus veel verkoeling zoeken bij het meer.

Als eerst kan ik het goede nieuws vertellen, doordat ik bijna elke dag een halfuurtje Nederlands oefen Sofie hebben we inmiddels al het materiaal van groep 4 bereikt! Is het niet fantastisch, ze knalt de Nederlandse stof er zo even in een paar weken door! En daarnaast is Finna zo goed als zindelijk!Ik ben ergtrots op ze!

Maandag hadden Sofie en Kalea (het buurmeisje, wie eindelijk tegen mij praat

Laughing
) bedacht om een lemonade stand te maken. Je hebt hier geen limonade maar lemonade een gele poeder die je mengt met water dat proeft als peneceline.Ik zag de handel helemaal niet zo zitten (hmmm, zit ik dan toch op de verkeerde opleiding of moet ik Noa gewoon ontvoeren). Anyway, ik dacht wie koopt er nou lemonade in een doodlopende straat, wat nog rustiger is dan de wiidswal. Ik had Noa en Finna dus mijn verzameling één centjes gegeven om een glas voor 10 cent te kopen! Maar al snel rook Noa de handel en ging ze naar de bouwvakkers van het huis ernaast en wie zegt er nou nee tegen zo'n lief klein meisje met haar two magic words: please and thank you. (Serieus de Canadese kindjes moeten allemaal excuse me, please en thank you zeggen. Ze zijn echt extreeem beleefd, dat ik denk doe maar gewoon ik ben slechts de babysitter!) Na de bouwvakkers zijn Noa en Sofie samen de buurt langs gegaan en ze hebben een beste omzet gedraaid!

Voor de rest gaat alles nu een beetje zijn gangetje, dinsdag heb ik nog mee gedaan aan de ladiesnight en Peter wist mij te vertellen dat hij Callaway dealt! En het is hier veel goedkoper dan in Nederland!O my, helphelphelp, hebbenhebbenhebben, okee adem halen en beheersen! Zo wist memmie mij dan weer te vertellen dat het niet om de clubs gaat maar om de techniek, misschien wil Sabrien ook wel strikjes om mijn clubsdoen en kan ik lessen volgen met Henk!

Dinsdag avond ben ik met Manon en Noa naar de locale bios geweest, de plannen waren iets gewijzigd in het weekend. Ik heb daar kennis gemaakt met de locale jeugd van Hope, the boy's. Ik was minstens een kop groter dan iederen en serieus ik ben hier nog overdressed in mijn north face broek en Teva bergschoenen (Die Tsjechiesche mevrouw van de golfbaan vroeg mij waar ik die schoenen had gekocht, ze waren zo stoer).

Zaterdag zijn we nog naar Harrison hot springs geweest! Wauw, wat is het daar mooi! Het lijkt een beetje op de Scheveningen van Canada. Erg gezelligen eenmooi strand en terwijl je in de brandende zon ligt te bakken is er een fantastisch uitzich op de besneeuwde bergen van Wisthler! Beautiful Britisch Colombia, Best place on earth.

Ik probeer hier elke avond een rondje Hope te lopen, over de Coquihalla river bridge naar de Coquihalla school, langs de Fraser River richting de Tim Hortens en weer op weg naar huis. Het is ongeveer 10km lopen, even stevig doorstappen! Toch moet ik wel aan die rare Canadezen onderweg wennen, dan passeer je iemand en dan ben je er bijna en dan kijken ze strak de andere kant uit of recht vooruit, ze zijn to shy om hoi tezeggen. Of ze dit alleen bij mij doen of dat dit normaal is dat weet ik dus niet. In iedergeval laat ik mij er niet door afschrikken want na alle heerlijkheden hier heb ik die kilometers wel nodig. Zo heb ik laatst Reese's geprobeerd, Ode aan de ontdekker van de Reese's. Reese's is een combinatie van chocolade en pindakaas, wat al heerlijk is op een boterham en nu kun je gewoon al die koolhydraten van dat brood weglaten en voor de echte vetten gaan! Fantastisch! En dan is er nog de Turtle, dat is chocola met daarin caramel en pecan noten!Wat een heerlijkheid! Jullie horen het wel, ik geniet nog volop!

Reacties

Reacties

tante julia

Weer een heerlijk verhaal,
ik kijk er altijd naar uit!
henk is al jaloers, wil ook zo graag
weer een keer naar Canada.
dikke tut ut Jutrijp.

beppe Cilia

Het is ook wel moeilijk Femke, om steeds maar weer een nieuw "topic" te bedenken om over te schrijven. Je hebt ons intussen al heel veel verteld over Hope BC. Zo veel zelfs dat wij in gedachten ons best kunnen voorstellen hoe alles reilt en zeilt daar. Wat goed dat jij Sofie zo goed Nederlands hebt geleerd. Schuilt er misschien dan toch een "juf" in jou? En wat de verlegenheid van die Canadezen betreft, ach zo erg is het ook niet, een beetje bescheidenheid.
Tot ziens Femke en groetjes van ons hier.

Jacqueline

Gatverdamme wat klinkt dat allemaal lekker.
En dat brood met die appel erin,heet volgens m`n moeder Jan in de zak!Ha,ha,ha,noja al`t maar bij die Jan blijft!!

henk en klaasje

het is al gauw september en dan kom je weer naar huis.wij zijn dan op vakantie en we zullen je mooie verhalen dus nog even moeten missen.
we wensen je nog een fijne tijd toe en een goeie thuisreis!
alvast bedankt voor je leuke verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!