Goede morgen zonder zorgen...

Goede morgen! Nog even een verhaaltje voor het ontbijt...

Na mijn laatste blog begon de thaise dansles, ik had me er ontzettend op verheugd om een ladyboy te ontmoeten.... Maar er waren helemaal geen tieten, het was gewoon een verwijfde man, oftewel een homo, weer een homo! Hij kleede ons aan in mooie thaise kleding, hij was helemaal in zijn sas we waren gewoon levende barbies. Ik voelde me ontzettend ongemakkelijk in die kleren en toen moest ik ook nog dansen, nou Bodyfit is al heftig maar dit was helemaal lastig.. Ik snapte er natuurlijk helemaal niks van hoe je met je benen moest stappen en met je armen moest draaien dus ik ben subtiel aan de kant gaan zitten bij King Tattoo welke mij de Thaise wiskey liet proeven.... Aaaah nu weet ik welke geur er in de ochtend hier van al die dorpelingen afkomt! Hahaha....

Zaterdag was het tijd om dam te bouwen, ik heb de hele week een klein beetje gemopperd dat we zo gespaard bleven, ik dacht dt ik kwam om te werken maar die mensen zijn zo bang dt we niet gelukkig zijn dat alles voor ons wordt gedaan. Ik had niet veel verwachtingen van het dam bouwen dus. Maar we moestenin de ochtend 3 km bergopwaarts lopen en het was 46 graden, bovenop de berg was iedereen kapot. De thaise mensen waren in shock dat we zo moe waren en voelden zich direct schuldig, waardoor ik (verwende westerling) mij weer schuldig voelde. Na even uit gerust te hebben voelde ik de zonsteken, hoop paniek om niks en uit eindelijk heb i de hele middag liggen slapen terwijl de rest een dam bouwde. Savonds was er een feestje met de mahuds, ok hebben we een cultuur shock veroorzaakt?? Mannen en vrouwen feesten niet samen en vrouwen zijn zeker niet zo uitbundig, oeps!! Anyway we hebben een fantastische avond gehad en fotos volgen...

Er is geregeld dat we niet meer terug hoeven omdat de tocht in de brandende zon (de eerste blauwe lucht dieik in Thailand zag) zo zwaar is. Daarom hadden we gister een rust dag, we hebben heerlijk niks gedaan en de locale winkel ontdekt, onderweg kijken veel mensen ons na. Is dat omdat we enige groepje witte vrouwen zijn of is dat omdat ze van het feest hebben gehoord?? Geen idee?? Na een week healthycamp (gezond eten hard werken) Hebben we de slechte dingen in het winkeltje ontdekt, maar het maakt de avonden erg gezellig. Gister zijn trouwens nog 5 vrouwen langsgekomen welke overdag op de rijsvelden werken voor een thaimassage. Ze verdienen in een uur (120 bath, nog geen 3 euro), het zelfde als een dag op de rijstvelden en ik word best gelukkig van zo'n massage, zo lullig dat ik halverwege in slaap viel en ze maar op mijn been bleef slaan, ik dacht dat hoort erbij maar ik moest me omdraaien, oeps....

Ok iedereen zit al aanhet onbijt en ik zal eens aanschuiven, gelukkig krijgen we westerse ontbijten (toast met ei, ik heb ei voor een jaar gegeten). Thaise mensen eten zelfs sochtends warm....

Toedeledokus...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!