Shoppen@Metrotown en Golfen@Cheam

Gisteren zijn Manon, Sofie, Noa, Finna en ik naar Metrotown geweest. DE grootste mall van BC! En het was groot, vier verdiepingen vol aan spullen. Geweldig veel winkels en geweldig veel fashion. Ik heb genoten van alle mooie kleertjes, maar kijken kijken en niet kopen. We zijn Nederlanders, weetje nog! Ik heb wat souverniertjes voor het thuisfront ingeslagen en we hebben gegeten in de foodcorner, wat al een hele beleving opzich is! Het is een grote cirkel, met alle bekende (vr)eettenten als Burger King, Tim Hortons, Dairy Queen etc. In het midden staan de tafels en er is voor ieder wat wils. Helaas voor Manon is er geen bediening, dus nadat ze voor Noa en Finna frietjes van de Burgerking, voor Sofie pasta van de pastatent en Noodles voor ons van de noodleboer had gehaald, hebben we heerlijk gegeten. Gelukkig konden we het wel snel over het toetje eens worden: DAIRY QUEEN!!

Omdat ik eindelijk dit gehucht een keer uit mocht en het tijd was voor de een echte (voor) stad, had ik voor de gelegenheid mijn boyfriendbroek maar uit de kast getrokken! Toen we thuiskwamen en de Franse/Canadese vriendin op ons zat te wachten met zelfgemaakte lasagne wist ze niet wat ze zag! Het was een mannenbroek maar dan strak! Nou dit was toch wel heel raar, nee het was niet mooi, het was raar en ze kon het niet laten om even te voelen en greep me dus zo vol in mijn (hangende) kruis! Woeeeps, die fransen zijn raar! We hebben na het eten nog een filmpje gekeken welke de verschillen tussen Canadezen en Amerikanen weergeeft, het kwam erop neer dat Canadezen altijd zo vriendelijk/beleefd zijn, ze overal eh! achter zeggen en dat Canada zo mooi schoon is. Het klopt wel aardig denk ik.

Vandaag ben ik met Viera de Tsjechische vriendin, wie eigenlijk uit Slowakije komt naar, Chilliwack gegaan, met de clubsachter in deoude witte trucken hebben we gegolfd op Cheam. En is een vrij simpele golfbaan met veel par 3, ondanks al die simpelheid ben ik 6 golfballen kwijt geraakt! Mijn eerste 6 holes waren zo dramatisch (ik mis Michael). En ik ben al mijn markers al weer verloren, nu snap ik waarom golf een dure sport is, je verliest zoveel en dan heb ik het nog niet eens over het spel.Uiteindelijk heb ik de overigeholes, met eenugly ball van Viera,heel goed gespeeld, maar ja dat was slechts ter compensatie van de eersten. Hoe dan ook het was heel mooi uitzicht de bergen en de maisvelden en het stikte er van de bramen (blackberry) struiken, vol met rijpe bramen. Ooo Beppe Siepel had het er fantastisch gevonden. We hebben ondertussen een paar gesnackt als we weer eens moesten wachten op die luiwamesen voor ons, oke alleen Europesen irriteren zich aan wachten. Die Canadezen hebben alle tijd. Want het kon onze vrienden, die we op hole 10 hadden ontmoet niets schelen dat ze moesten wachten. Of was dit alleen omdat dit oude kerels van 80 waren, toch al met pension waren en elke dag golfden? Het waren in iedergeval echte Canadezen, ze hadden alle tijd en één meneer zei ook de hele tijd eh! dat ik me gewoon goed houden moest om niet om de vooroordelen over Canadezen te lachen.

Ik denk dat ik morgen met de meiden naar de Coquihallariver, die langs hole 7tm8 loopt, moet gaan zoeken voor ballen. Geheime tip van Viera! Al die mensen die niet kunnen golfen shanken hem in de rivier! Kunnen we mooi ballen zoeken, weer eens wat anders dan tedpols vangen!

Reacties

Reacties

beppe Cilia

Femke eh, dit was weer een heel mooi verhaal. Wat leuk toch steeds om jouw avonturen te lezen. Shoppen in Metrotown moet een ervaring zijn geweest. En ook dat golfen in Chilliwack op Cheam! Wat heerlijk dat je dit allemaal hebt mogen beleven deze zomer.
Groetjes uit Friesland!

tante julia

ben fan van je verhalen!!
tut ut jutrypxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!