(Up) Date

Terwijl de meiden the last unicorn kijken, welke te droevig voor mij is, kan ik jullie even snel een kleine update verschaffen van het ruige leven hier in Hope!

Ik ben hier nu nog een week, maar ik weet niet of ik nog wel terug wil naar Nederland. Plat, dichtbevolkt, agressief Nederland. Het liefst zou ik in de mooie natuur bij de vriendelijke mensen in Canada willen blijven. Maar zo makkelijk word je niet Canadees, het duurt jaren om een permanent visum te krijgen en wil je een Canadees paspoort dan moet je je Nederlandse inleveren, wat een gedoe. Het handigst zou dus zijn als ik nu een Canadees aan de haak sla, hem trouw en zo een Canadees paspoort bemachtig!

Behulpzaam als ze hier zijn, hebben Sofie en het buurmeisje het al allemaal uitgedacht. Het buurmeisje had nog wel een broer in Onthario, hij is 21, daar kan ik wel mee trouwen. Nou het leek me perfect en creatief als ik ben had ik samen met Noa en Sofie de mooiste verhalen bedacht. Nadat ik hem verleid heb met een teaparty, oftewel thee met hartjeskoekjes in een kamer versierd met roze slingers, zal ik gaan trouwen op dat grasveld hier achter, daar waar de ruigste feesten zijn. Er zal Reese's cake van de Dairy Queen zijn en Sofie en Kalea mogen de flowergirls zijn. We kunnen mooi Matthijs zijn Kareoke set gebruiken en voor de bruidsschat moet Heitie gewoon evenl wat mensen oplichten, want dat is wat makelaars doen tenslotte. Zelfs het huis waar ik in ga wonen is al uitgezocht, een groot huis met veel kamers zo dat Sofie,Noa en Finna allemaal een eigen kamer kunnen hebben en lekker vaak komen logeren!

Jullie horen het wel, alles is uitgedacht! En wat heb ik toch een geluk dat hij zondag hier in Hope is aangekomen om zich een paardagen dood te vervelen, en dat nog wel zo vlak voor mijn vertrek! Toch was ik lichtelijk verbaasd, dat hij hier gister voor de deur stond met de mededeling dat hij had gehoord dat ik de afgelopen 3 jaar er niet uit was geweest en aangezien er hier zoooo veel te doen is, we zoveel keuze hebben uit die ene bioscoop met die ene film alleen op dinsdag avond, wat hoogstwaarschijnlijk een slechte film was, anyway of ik met hem mee ging naar de bioscoop. Nou na dit opbeurende verhaal kon ik natuurlijk geen nee meer zeggen! Maar volgens Matthijs was The Expendables, helemaal geen film voor mij (ik kon me bij district 9 al niet in houden met het roepen van ieuwl). Nee zo zou ik geen goede indruk maken. Dus gelukkig mochten we de van (incl. kinderstoeltjes, pizzakorsten en fishcrackers op de achterbank) lenen om naar Chilliwack te gaan waar The Switch draaide! Jennifer Aniston, altijd goed!

Nou en toen kwam natuurlijk ‘het' stressmoment: wat moet ik aan! Gelukkig heeft Noa me fantastisch geholpen, ze heeft een sjaal voor mij uitgekozen, mijn nagels gelakt, mijn haren gedaan etc. en toen Julian voor de deur stond, vroeg ze me nog fluisterend of ik seriously in love was met Julian. Hihi...

Sofie en Kalea hadden zondag al een briefje op het kussen van Julian gelegd dat hij Turtels (die goddeijke chocolaatjes) en bloemen voor mij moest kopen, maar helaas hij heeft het advies niet opgevolgd! L

De film was best leuk en Julian had bruine ogen, was (bijna) groter, had geen tattoo en had 2 de zelfde sokken aan (ik heb het even gevraagd). Vanmiddag gaan we met alle meisjes schaatsen. Noa heeft me gelukkig al helemaal uitgelegd hoe het moet, dus dat komt vast goed! Ik zal nu snel de keuken in duiken om hartjes koekjes te banken en de kamer te versieren! Maar eerst nog even snel met Finna en de playmobil spelen!

Reacties

Reacties

Gooitske

Whahahaaha! Geniáál! Wat binne it in skotsjes!

Sabrien

Makelaars oplichters!! In Canada misschien, niet in Joure e.o. hoor! Gelukkig kom je weer gauw naar Nederland, en zie je dat het hier ook allemaal wel meevalt. Nog een plezierige laatste week!

Armin

Wij zijn niet voor niets markleider in Canada. Oh ja ik heb nog wel een haags paspoort voor je. Geniet van de laatste week. Kus Armin

tante Agnes

hey Fem,

Komst wol wer werom no?
hjir yn Fryslan binne ek hiele leuke jonges , en Canada is sa fier fourt om op dyn trouwerij te kommen.
Moat de hiele famylje Agricola yn de fleanmesjine, kinne se nog wat belefe!!!hahaha

Mar....nog in hiel noflike wieke yn Canda, we sille dyn heit moarn wer oan it drinken sette, it is wer merke!

Dyn ferhalen binne super, nog efkes en dan kinst wol skriuwster wurde.
Dikke tùt fan tante Agnes

Anita

Goh, nog een week te gaan en jij ontmoet de man met wie je wilt gaan trouwen. Het wordt steeds spannender met jou. Leuk dat de romantiek nu ook om de hoek komt kijken. Hou je ons op de hoogte?
Heel veel plezier nog deze laatste week.

Groetjes van ons allemaal (dat van die makelaars zullen we maar snel weer vergeten :-)).


Anita

Jolanda Bekkema

Hey Femke,

Heel veel plezier nog de laatste week daar! Geniet er nog eventjes van!
En??? Hebben de hartenkoekjes indruk gemaakt hahaha

Groetjes Jolanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!