Ik is er...

Na een lange reis ben ik dan toch veilig aangekomen.

Mem heeft mij dinsdag ochtend, heeeel vroeg, naar Schiphol gebracht. Het was errug mistig, maar gelukkig geen sneeuw!! Inchecken bij Schiphol duurde een eeuwigheid, waardoor ik geen tijd meer had om koffie te leuten met moeder. Helaas... Door de douanne bij Schiphol was best spannend, ik kreeg een kruisverhoor waarom ik alleen reisde, wie mijn ticket had betaalt, wie mijn koffer had ingepakt, waar ik mijn ticket had geboekt en of ik ook meer identiteitskaaten had naast mijn paspoort, mijn rijbewijs. Toen ik aan die meneer vroeg waarom hij al die vragen stelde kon hij daar geen uitspraak over doen. Toen ik vroeg of iemand misschien iets in mijn koffer had gestopt, kon hij dat grapje niet waarderen.... Hahaha maar ik had zelf de koffer gevuld met rookworsten en sterretjesvuurwerk, heit zegt dat dat koud vuur is, dus dat moet toch kunnen??

Na ongeveer 8 uur stil te hebben gezeten, met te weinig ruimte, lande ik in Chicago. Tijdens het landen hadden we erg veel turbulentie en toen de piloot uit het niets omriep, in geval van evacuatie moet je je handbagage achterlaten en direct het vliegtuig verlaten, had ik behoorlijke stress!! Sociaal als ik ben heb ik dit met iedereen gedeeld, het is toch niet normaal dat ze dat zeggen, nee ze zegen dat nooit, dit kan niet goed zijn... En al snel had ik iedereen om me heen gek! Haha Maar het is goed gekomen, Annie heeft haar tassie nog...

In Chicago had ik ongeveer 45 minuten om van vliegtuig te switchen, wat opzich best spannend was. Ik had geen idee hoe alles werkte en ik verbaas mezelf er nog steeds over dat het gelukt is. Gelukkig kwam mijn koffer als aller eerste uit het vliegtuig dus die heb ik zo mee gegritst en de koffer op een band gegooid, de eerste en beste die ik tegen kwam (hoe die koffer het vliegtuig heeft bereikt is mij een raatsel). Toen met de trein naar de andere kant van het vliegveld gecrosst, daar door de douanne. Het scheelde dat ze in NL alle moeilijke vragen hadden gesteld en een sticker op mijn paspoort hadden geplakt, waardoor ik snel door kon lopen. Ik moest echt sprinten naar de gate, waardoor ik in alle chaos mijn paspoort ergens had in gestopt en die niet meer kon vinden... Maar dat gaf niet, ik had nog 2 minuten om hem te vinden zei de stewardess... Argggh!!

De vlucht van Chicago naar Vancouver duurde ong 4 en half uur en ik heb heerlijk geslape!! In Vancouver waren Matthijs, Noa en Finna, bijna op tijd, om mij te halen! Finna blijft mij stug Anouk (de vorige/nieuwe, aupair) noemen, erg grappig!!

Het is wel een beetje raar om terug te zijn, omdat de reis nu zo lang duurde heb ik het idee dat ik verder weg ben. Daarnaast ligt er nu sneeuw op de toppen van de bergen, maar nog niet zo veel. In Utrecht ligt absoluut meer. En daarnaast zijn alle huizen over de top versierd met lichtjes, heel mooi! Hier staat een grote kerstman in de tuin!! Heel leuk! En voor de rest is alles nog gewoon het zelfde!

Vandaag heb ik kerstinkopen met Matthijs gedaan! Feitelijk mag ik er niets overzeggen, omdat het groot geheim is en ik me bijna niet stil kan houden, maar het is zooo tof.... Oo nu moet ik helemaal wachten tot zaterdag ochtend, kerstochtend ligt alles onder de boom. Maar met een beetje gelukmag ik het er vrijdag zelf onder leggen.. Maar het duurt zo lang tot ik het uit mag pakken!! Of dat ik er überhaupt over mag praten...

Kerst wordt hier echt heeeel uitgebreid gevierd. De winkels liggen vol met de mooiste spullen, heel veel chocola'tjes (zelfs Reese's in kerstboom vormen), Candy cane's in alle smaken (dat zijn die zuurstokken), spulletjes om je uit te leven met het Gingerbreaden als dat niet genoeg is bakt iedereen koekjes voor elkaar. En niet die smeerige zandkoekjes welke ik welleens met Marleen probeerde te maken, echt de aller mooiste koekjes. En iedereen koopt kadotjes voor elkaar, voor iedereen. En dan komt de kerst man ook nog...

Naja ik ga nu eerst maar lekker slapen, des te sneller is het morgen en dan is het al bijna zaterdag.

Haha ooo ik ben zo ontzettend moe nu, ik reageer morgen op al jullie mails... Maar eerst even lekker tukken... Het is hier nu 8 uur in de avond en de meiden houden movienight maar ik ga slapen, schaam!!

Reacties

Reacties

Thomas

Leuk! Jeetje de reis klinkt wel stressig.. En die landing lijkt mij ook niet normaal :p

Tante julia

Geniet ervan,veel plezier met de kerstman!
xxx

Tonny Silvius

Hé Femke!

Dus gelukkig veilig aangekomen na een enerverende reis! We open dat je daar weer een leuke tijd hebt en alvast hele fijne kerstdagen. Leuk om deze dagen eens in Verweggistan te vieren!

groetjes van Tonny

p.s. heeft mem ook stiekem cambridge-versnaperingen in je koffer gestopt.....?

tante agnes

hey Fem,
je reisverslag is weer echt Femke ten voeten uit, maar........helemaal veilig aan gekomen.
No famke, genietsje mar fan die wieken yn Canada.
en de friese jongens bliuwe der wol( voor het geval dat ze je weer willen uithuwelijken, hahahha)
noflike feestdagen,
tùt tante agnes

judith

hee lieffie!
Wat heerlijk om weer wat van je te lezen!
Gelukkig ben je veilig en wel op plaats van bestemming aangekomen...Ik ben reuze trots op je.
...Ben ook erg benieuwd(zeg maar nieuwsgierig hi hi!)
naar het kerstkadoo..
Nou tot mails,
xxx en knuf,van je andere mem uit t Haagje

Demi

Hallo Femke heb je nog last van de shitmunks, hoe koud is het.

Ohja je hairspray ligt nog bij ons het gaat om de anti klit spray dus je moet wel nieuwe kopen daar. ik bewaar hem wel voor je. ook je armband ligt nog bij ons
kusjes van Demi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!