Happy New (Y)ear

Happy New Year, of zoals Finna zegt: Happy New Ear!!

Iedereen de beste wensen voor 2011, dat het wederom een mooi jaar mag worden!

Zooo en dan is het nu tijd voor een kleine update, ahoewel klein... Er is heel veel gebeurd, dus ga er maar even goed voorzitten, want hier komt weer een mieters lang verhaal...

Skieën@ Manning

Zondag is het gelukt om een keuze te maken, we zijn naar Manningpark gegaan om daar te skieën. Arme Matthijs moest thuis blijven om te werken, maar dat kwam mij wel goed uit want ik kon mooi zijn skie's bietsen. Ik heb geoefend op de bunnyhill en ik was best tevreden met het resultaat! Na het skieën heb ik nog één keer getubed, met een band van de berg. Het klinkt heel leuk, maar je stuitert alle kanten op en zit onder de sneeuw. Na het skieën hadden de buren ons uitgenodigd om de restanten van het kerst diner helpen op te eten. Een echt britsch kerstdiner, kalkoen met cranberrysaus en als toetje een echte trifle.

Ecofarm in Abbotsford

Maandag was een dag van knutselen en lekker spelen. Dinsdag zijn Manon, Sofie, Kalea, Noa Finna en ik naar Abbotsford geweest. Naar de ecofarm: http://www.ecodairy.ca/. En wat hebben ze op de Ecofarm?? Cows from a province of the Northern of Holland, oftewel FRIESLAND!! Hartstikke mooi, ik kon mooi even Fries praten met mijn vrienden. En er waren kalkoenen, ieeuwl wat een ranzige beesten!! Heb ik dat gegeten? Hmm. Misschien moet ik het vegetarisme toch nog maar eens overwegen?? Na een rondleiding te hebben gehad in de boerderij, waar de koeien de hele dag eten, op speciale matrassen slapen en in de melkrobot mogen wanneer ze willen (maar nooit buiten komen). Was het tijd om te shoppen!! WINNARS here we come!

Oppasdagje

Na een mooie dag was het woensdag tijd voor Manon om toch een beetje te gaan werken! Dus ik heb de meiden mee genomen er op uit! Wat betekent, spelen bij Suckers Creek waar Noa een sleutel vond.. Hmm, van de piratenschat?? We hebben goed gezocht naar piratenschatten. We zijn direct doorgelopen naar de bieb om boeken over piraten te halen! Snel door naar de artmachine, een leuke knutselclub op woensdag middag. Terwijl Sofie en Noa een newyears hoed maken ben ik even snel gaan shoppen ‘down town' met Finna. Tot slot nog muffins gegeten bij de Bluemoose en toen iedereen toch wel heel erg moe was heeft Matthijs ons met de auto opgehaald, want we hadden het hele end gelopen! Thuis lekker het paard van Sinterklaas gekeken, wat erg goed in de smaak valt! Er is een Sofie in de film, Winkie is 6 net als Noa en Winkie leert fietsen net als Finna.

Skieles!

Donderdag gingen we wederom naar Manningpark! Manningpark is ongeveer een uurtje rijden en in dat uurtje daalt de temperatuur zo 10 graden en rijd je de sneeuw tegemoet. Het is een hele mooie tocht. Vandaag zou ik mijn eerste skiles krijgen en ik had er heel veel zin in! Het ging immers heel goed op de bunnyhill, ik ben ongetewijfeld een natuurtalent!! Het was prachtig weer, strak blauwe lucht en het zonnetje scheen. Toch vroor het wel -12. Mijn les kreeg ik van Grandpa Jef. Omdat ik de bunnyhill inmiddels al aardig onder controlle had, gingen we met de stoeltjes lift omhoog! Mijn eerste keer in de stoeltjes lift.. Ok ik zit nog steeds te twijfelen of ik dit online kan publiceren of dat ik dit beter voor mezelf kan houden... Maar bij het instappen verloor ik mijn stokken al en het uitstappen is heel lastig.. Je moet op een heel klein plateautje springen, but don't worry, don't feel embaressed when you fall. Er vallen elke dag zoveel mensen, zeker bij de eerste keer. Ik moest me geen zorgen maken, gewoon springen en naar voren leunen dan zou het wel goed komen...

Ok one, two, JUMP!! Ik dacht ik spiek gewoon wat grandpa Jef doet en dat doe ik ook, Ik zat nog in trans te kijken hoe deze oude kerel zich uit de skilift wierp en Hoppaaa!! Daar zat Annie boven in de skilieft!! Zo'n 3 a 4 meter van de grond verwijderd. Woeeeps!! Wat nu?? No worries, ik kon wel een keer rond gaan met de lift. Ja daaaaag, ik heb een les ik ga niet een uur in die lift hangen. Bovendien is het ook heel eng om naar beneden te gaan. Dus met hulp van een behulpzame skipatroler, welke mijn skies los heeft geklikt heb ik me daarna gewoon eruit laten zakken.

But eh, at least I didn't fall!! Hahaha!!

Ik kreeg zelfs complimenten dat ik het zo charmant deed van een mevrouw!!

De Skiles ging best goed voor de rest, en het was heel leuk!! Ik heb de smaak te pakken...

Binnen met bevroren vingers was een minder leuke ervaring! Maar ook dat heb ik overleefd en ik heb nu warme handschoenen gekocht!! Dus ik ben alweer klaar voor de volgende x!

Savonds na het skieen moesten Matthijs, Manon en Sofie nog helemaal naar Abbotsford voor hapjes voor oudjaarsavond! Ik ben lekker met Noa en Finna thuis gebleven en we hebben wederom het paard van Sinterklaas gekeken. Haha, Noa is helemaal into Nederland en kan niet wachten tot ze echt in een molen mag!

Oudjaarsdag

Zo en dan was het eindelijk oudjaarsdag. Ik ben eerst nog even naar de Golfbaan gelopen, op mijn Reeboks uiteraard. Bij de golfbaan hing een briefje op de duur, het clubhuis was gesloten. Maar je mocht wel golfen. Door de week kost het $15 en in het weekend $20, wil je spelen moet je je naam en het geld in een envelope doen en in de brievenbus gooien! Hahaha, dat kan hier gewoon nog! Onderweg verbaas ik me nog steeds over hoe mooi en indrukwekkend de natuur hier is. Op de toppen van de bergen ligt nu sneeuw en als de lucht strak blauw is lijkt alles zooo mooi! Eenmaal terug van mijn wandelingetje was het tijd om de keuken in te duiken en allemaal lekkere Nederlandse hapjes te maken!

Om half 6 stond Johanne voor de duur, die rare franse die niet van mijn boyfriendbroek af kon blijven. Ook de buurman is nog heel even met zijn kinderen geweest en het was een hele gezellige avond, met heel veel hapjes en heel veel oliebollen. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel oliebollen gegeten en ik schaam me nu lichtelijk, ok gewoon diep!!

Maar het was een geslaagde avond!

Ik zal me nu aankleden, ahoewel in je pyamabroek over straat is hier ook heel normaal. Het kan allemaal. We gaan zo een wandelingetje maken in Manningpark en morgen een nachtje naar SEATLLE!

Ik heb een zwaar leven....

Reacties

Reacties

beppe Cilia

Lieve Femke, bedankt voor alweer een heel mooi verhaal. Canada begint steeds meer voor ons te leven en Hope lijkt steeds dichterbij. Wat heerlijk dat je dit allemaal mag beleven in dat mooie grote land aan de overkant van de oceaan. Wij wensen jou en jouw gastgezin een heel gezond en gelukkig 2011.
Hartelijke groeten van hier, pake en beppe Joure

Jurgen

Namens de familie van der Straten een gelukkig en gezond 2011.

anneke en eit

Hallo femke,
Wat weer een mooi verhaal ,wat ik zo lees is het weer heerlijk genieten, onder andere van het lekkere eten, en van de omgeving.
We wensen jou een Gelukkig Nieuwjaar.
Geniet nog maar van alles, want voor dat je het weet, ben je weer thuis.

Groetjes van ons en een dikke knuffel van Joep
Anneke en Eit

Jolanda Bekkema

Hey Femke,

Weer een verhaal voor in je boek :-)
Jij ook een heel gelukkig en gezond 2011!!!

Geniet nog van de tijd daar!!
Groetjes Jolanda

Tonny Silvius

Hoi Femke!

We wensen jou en "jouw" canadese gezin een gezond 2011 toe, en zijn de oliebollen daar net zo lekker als hier bij ons???

groetjes van Tonny

Carla

Veel plezier in Seatlle!
Ik heb de space needle opgezocht op internet, veel foto's maken graag, ziet er prachtig uit!!

Tút mem

Femke

Nog even extra info over de ecofarm, voor de liefhebbers (ok, voor beppe):
http://www.vanliving.net/VL/trips/2010/trip068AbbotsfordNutrifoods.htm

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!