Seattle met 2xT

De oliebollen waren nog maar net gezakt, de hangover was nog maar net verwerkt en wij zaten zondag alweer in de auto voor onze volgende trip, SEATTLE!

Zondag ochtend in alle vroegte zijn we vertrokken richting Seattle! Wat ongeveer 3 uurtjes hier vandaan is, afhankelijk hoe snel die Amerikanen bij de grens werken.

Seattle staat bekend om een paar dingen, namelijk: de SPACE NEEDLE, de outlet malls en de regen. Hmm, vooral dat laaste klinkt errug opbeurend, maar geloof het of niet wij hebben 2 dagen stralend mooi weer gehad!!

Bij aankomst in Seattle zijn we als eerst naar het hotel gegaan om de spulletjes te dumpen! Finna vond het helemaal fantastisch en het viel dan ook zwaar dat ze niet de hele dag in de kamer mocht blijven!!

Na deze grote teleurstelling zijn we door gegaan naar de Space Needle, oftewel de Euromast van Seattle! Met een lift gingen we razendsnel omhoog, gelukkig kon je uit deze lift gewoon lopen ipv dat je rare sprongetjes moet maken. In de top van de Needle hadden we een prachtig uitzicht over de hele stad! Na een paar wonderschone fotos te hebben genomen weer naar beneden om met de skytrain (skytrain, seabus, ik kijk nergens meer van op) naar de winkels te gaan! Joehoe!! Hier in the wildwildwest heb je niet echt leuke winkelstraten zoals in Europa, er zit gewoon afentoe een enorme winkel en zo zijn wij in de ENORME boekenwinkel beland. Wistje dat elk beetje boekenwinkel hier in Canada, maar ook in Amerika een Starbucks heeft? En dat je dus gewoon koffie mag gaan drinken terwijl je je boek leest, ook al koop je dit boek niet?? Tof toch? Net een bieb.

Na de boekenwinkelzijn we lekker uit eten gegaan en na de mieterse maaltijd moesten we eigenlijk nog melk voor Finna scooren, wat ze zo graag drinkt voor het slapen gaan. Terwijl we rondtouren door de grote stad begint het bezine lampje te branden, Finna valt ondertussen in slaap, daar is geen melk voor nodig, er was ondertussen een Football game in de stad waardoor alles was afgesloten en het bezine lampje bleef maar branden! Met de bijbehorende stress is alles toch nog goed gekomen en hebben we het hotel weer veilig weten te bereiken.

De tweede dag zijn we goed begonnen door uit ontbijten te gaan!! Ook dit was weer heel feestelijk. Jammer dat dit niet zo in Nederland leeft want het is toch erg gezellig! Na het ontbijtje zijn we naar de outletcentra gereden welke we de heenweg al hadden gespot, want was er voor outlet?? Een Tommy Hilfinger outlet!! Omy omy, ik dacht serieus dat mijn hart het zou begeven in die winkel, zulke enorme vreugde sprongen maakte zij! Er was zoveel mooooi spul. En dan was het al niet duur en dan was er ook nog KORTING!! Toen ik aan de kassajongen vroeg of hij wel enig idee had wat zo'n broek in EUROPE koste, gaf hij mij een grote tas en de opdracht om die helemaal te vullen!! Nadat ik de hele winkel bij elkaar heb geraasd van blijdschap heb ik braaf zijn advies opgevolgd en verkeer nu in een ligt stress moment, hoe krijg ik alles thuis?? Hmm, ik denk dat de beste oplossing is om hier gewoon te blijven, probleem opgelost.

Vandaag moesten die armearme meisjes allemaal weer naar school, ze moesten erg vroeg opstaan om de schoolbus te nemen, het was erg pittig voor hen en ik had dan ook wel een beetje medelijden! Gelukkig gaan Finna en ik morgen naar een programma voor peuters bij Sofie en Noa opschool en kunnen ze dus met ons mee rijden. Dit geeft hun 3kwartier extra, joehoeee!!

beppe Cilia

Wat weer een opbeurend verhaal op deze grijze woensdagochtend! Goed van die kassajongen: jou meteen een grote tas geven om die te vullen. Wij kennen Seattle alleen maar van de film, maar jij was daar! Geweldig.
Liefs van ons, pake en beppe

jelmer en judith

Hi!!
we hebben samen je verslag met veeeeeeeeeel plezier gelezen!!Ja toch wel heeeel jammer dat we onze kledingmaten niet hebben opgegeven bij je hi hi.
tot gauw,met veel liefs J en J