VLIEGTUIG GEMIST????

*Toen alle spulletjes maar klaar gelegd voor de dag van morgen en lekker vroeg slapen. Mijn vlucht ging om 8.30 naar Chicago en je moet ong 2 a 3 uur van te voren aanwezig zijn! Ik had bedacht de shuttle bus van 6.46 te nemen, dan zou ik om 7.06 op het vliegveld zijn. Dan kon ik daar mijn laatste bagel eten bij de TimHortons en had ik tijd zat! Omdat ik al gedoucht was en alles al klaar lag had ik de wekker om 5:50 gezet, dan zou ik tijd zat hebben om me aan te kleden uit te checken. Strakke planning toch?

Zoals mem al zei: gaat het nooit zoals je plant en dat klopt. Ik had een nieuwe wekker gekocht, welke de afgelopen 2 weken prima functioneerde maar vandaag niet! Hij is niet afgegaan!

Ik werd zomaar opeens wakker en ik dacht, hmmm ik heb trek! Femke ga je schamen, je hebt een chickencesarburger naar binnen geschrokt het is nog niet eens 5.50 en je hebt al trek! Vreetkees! Maar hoe laat is het eigenlijk dan?? Even kijken op mijn supersonische, nieuwe, lichtgevende, nietwerkende wekker:

7:28

Jaaaa dit is zonder te overdrijven het was bijna half 8!

Snel alle kleren die ik klaar gelegd had (wat al 3 lagen waren, want anders paste het niet in de koffer) + de kleren van gister, geen tijd om in de koffer te stoppen, aantrekken de kamersleutel over de balie gooien en smeken of ze een taxi voor me bellen!

Er werd een taxi voor mij gebeld maar het duurde zolang dat ik mezelf gewoon op de highway heb geworpen, zo had heb staan gillen dat er eindelijk een taxi stopte. THANKGOD ik was Manon mijn Canadese dollars vergeten te geven, wat het plan was zodat zij ze voor mij in euros op mijn rekening zou storten, THANKGOD ik had dit geld nog en kon die 15$ voor 10 minuten aan de chauffeur betalen!

7:40 inchecken,

ja dat ging dus echt niet meer lukken! De eerst volgende vlucht is morgen!

Help ik kon wel janken, ik voelde mezelf zo dom! Ik had alles zooo goed voorbereid en nu ging alles zo mis! Ik hoorde heit en mem al mopperen: domme koe dit overkomt ook alleen jou met je chaos (jaa ze zijn heel gemeen!). Ik was zo boos op mezelf omdat ik nog steeds niet begrijp waar het mis had kunnen gaan. Maar toen kwam er een andere man en die zei dat hij de gate zou bellen dat er nog een koffer aan kwam en ik kon vast hard rennen met die lange benen van mij en ik was goed in shape dus dat moest lukken!

7:50 rennen,

ok daar ging ik met mijn 6 lagen kleren, op mijn grote lompe snowboots sprinten over het vliegveld! Snel door de gate, toen douane! Die lieve (Canadese mevrouw) had een stikker op mijn instapkaart geplakt zodat ik extra snel kon! Maar jaaa ik vlieg met United Airlines dus van af daar was het aan de Amerikanen (IK HAAT AMERIKANEN, ze zijn egoistisch, dik en hebben geen idee dat er nog meer bestaat dan Amerika). De bagage controle ging nog wel snel, maar de paspoort controle was een hell! De heenweg had Matthijs mij al gewaarschuwd voor de paspoort controle door Amerikanen, ze zijn chagrijnig en onbeleefd. Ik was inmiddels al wat gewend door de grensovergang naar Seattle. Maar dit sloeg echt alles! Je moet eerst een bluecard invullen wat ik bij het inchecken had gedaan, die moest ik nu laten controleren maar er stond een lange rij ik ren naar de meneer die de bluekaarten controleert en zei mag ik alsjeblieft eerst ik heb nog 30 minuten....

Uhm was het niet aan mezelf te danken dat ik nog maar 30 minuten had? Eigen schuld dikke bult, achteraan sluiten! Eerst dacht ik dat hij een grapje maakte, de Canadees bij de incheck balie deed zo haar best om mij de vlucht te laten halen en hij stuurt mij gewoon terug. Toen zag een meneer met een gezin met kleine kindjes mijn enorme verbazing en die zei kom snel hier staan, voor hun! Ik kon die man wel zoenen! Toen ik aan de beurt was had ik mijn handtekening vergeten te zetten! Sjiit! Sorry meneer! Maar hij stond daar maar dik te zijn en met een pen te zwaaien. Opeens kreeg ik een flashback van mijn scheikunde leraar in Havo 5, ik zal geen namen noemen, maar ook zo'n gefrustreerde machtsgeile dikzak! Maar niet aan denken, lieve meneer mag ik dan pretty please with wipped cream, a cherry and sugar on top uw pen lenen?

NEE!

Moest ik zelf maar voor zorgen! Die l*l hield gewoon een pen vast, hij deed er niets mee maar ik moest eerst naar een tafel 10 meter verder sprinten, op die grote lompe schoenen, waar één pen lag om een handtekening te zetten! Tsja ik had mijn haren nog niet eens geborsteld dus laat staan lancome mascara op, er zat dus niets anders op dan rennen naar die tafel en weer terug rennen naar die vetzak! Maar toen ik weer terug kwam hoefde je niet te rekenen dat ik aan de beurt was, nee ik had mijn kans gehad eigenschuld dikke bult had ik mijn handtekening maar niet moeten vergeten gewoon weer achteraan sluiten in de rij! Gelukkig waren er weer lieve mensen die mij voor lieten!

Toen vreetkees eindelijk mijn bluecard had gecontroleerd (niet eens goed) voelde ik mezelf zo vernederd! Als eerst begrijp ik niet waar het zo fout heeft kunnen gaan, ik houd niet van tijdsdruk en ik houd al helemaal niet van fouten maken en dan tref ik ook nog net de meest machtsgeile sukkel die gewoon wil dat ik mijn vlucht mis! Natuurlijk is het mijn eigenfout ik had op tijd moeten zijn, maar mij elke keer terug sturen en niet een pen willen lenen is toch wel het toppunt! Ik vond het zo gemeen! Toen ik eindelijk in de rij stond voor de paspoort controle stond ik met tranen in mijn ogen, er stond zo'n lange rij! Ik had mijn koffer al afgegeven maar er was noway dat ik de vlucht nog ging halen!

Er was een hele lieve mevrouw en die zag mij en ik kon met mijn piepstemmetje net uitbrengen I only got 20 minutes! Oo meisje toch, vraag of je voor mag, maar ik was niet instaat meer iets uit te brengen, ik voelde me zo verneder door de eerste en beste vetzak! Dus die mevrouw ging roepen aan de kant, laat dit meisje door zij heeft heel veel haast! En de hele rij van wel 10 man ging voor mij aan de kant!! Zooo lief!

En toen de paspoort controle, de meneer voor mij liep bij het hokje weg en ik sprinte naar dit hokje en smeet mijn paspoort over de toonbank!! Hier beging ik dus mijn fataaaale fout! Ik had niet gewacht tot meneer riep next, hij was niet zomaar iemand van the airport hij was en onafhankelijke controle en hoe ik mij tegen hem gedroeg, dat was heel onbeleefd, wie ik wel niet dacht wie ik was...

O lieve meneer het spijt me zooo ontzettend erg! Ik heb zoveel haast, alles gaat fout en nu moet ik mijn vliegtuig halen! En hoe kwam het dat ik nog maar zo weinig tijd had he?? Meneer het spijt me ik zat vast in het verkeer (ok het is gewoon makkelijker om het verkeer de schuld te geven dan de fout bij mezelf leggen). Maar ik weet toch dat ik 3 en half uur van te voren aanwezig moet zijn? Ja dat wist ik, dus wat heb ik nu geleerd voor de volgende keer? Ik keek hem met koeien ogen aan, is hij serieus? Gaat hij mij nu een lezing geven over mijn grote fout terwijl ik een vliegtuig moet halen? Hij zie toch hoe vrolijk en relaxt ik er bij loop, NOT! Omdat ik geen antwoord gaf deed hij dat maar. Ik had geleerd voor de volgende keer dat ik eerder van huis moest gaan! Ik wou echt zeggen meneer noworries, er komt geen volgende keer ik ga nooit meer naar Amerika, wat een rotland dit is de laatste keer, ik vind jullie mensen stom en jij bent lelijk! Ik heb zoooooo hard op mijn tonggebeten dat ik er nu blaren op heb. Ik miste Finna die je gewoon tegen de schenen schopt als het haar niet zint, ik miste Noa die gewoon niet hoort wat ze niet horen wil! In dit geval was ik Sofie, braaf en geduldig!!

Oo nee he! Ook dat nog... Had ik de bluecard ook nog verkeerd ingevuld! Waar ik naar toe ging had ik Holland ingevuld, maar daar ging ik natuurlijk niet naar toe met deze vlucht, ik ging toch naar Chicago hoe had ik zo dom kunnen zijn, had ik die kaart eigenlijk wel goed en geduldig doorgelezen, had ik daar eigenlijk niet nog een beetje meer tijd voor moeten nemen, ik zou hem nu nog een keer door kunnen lezen maar dan gedudig. Neee meneer ik heb de kaart heel goed door gelezen ik denk dat ik het gewoon fout heb begrepen want ik ga uiteindelijk naar Holland, daar kom ik vandaan. Maar als ik uit Holland kwam wat moest ik dan wel niet in Vancouver? Omdat Vancouver leuk is (in tegenstelling tot Amerika). O maar als ik vanuit Vancouver naar Amerika ging had ik dan wel een visum? (STAAT DAAR NIET EEN MEGA STEMPEL IN MIJN PASPOORT??) Ja meneer ik ben de heenweg ook over Chicago gevlogen en ik heb alles heel goed geregeld! Nou hij had moeite maar uiteindelijk mocht ik door de douane!

7:20 rennen voor mijn leven. Ok, over 10 minuten zou mijn vliegtuig vertrekken! Daar ging ik met 2 tshirts, een koltrui, een vest en mijn skijas aan op mijn lompe snowboats rennen voor het leven met een trolley achter mij aan bungelend!! En zweten als een otter. Ik was zoooo buitenadem toen ik eindelijk bij het vliegtuig was dat ik niet eens meer kon praten! Maar de stewardess moest lachen en zei blij: you made it!

Snel op mijn plek gaan zitten en daar gingen we!! Helemaal bezweet ruik ik mezelf! Gelukkig heb ik mijn handbagage nog meer kleren en zal ik dadelijk me gaan omkleden in Chicago! Inmiddels begint mijn buik ook een beetje te rommelen. Geen Timhortons bagel voor $1,10 maar gelukkig heeft het vliegtuig één bagel voor $6,29 (Naast dat amerikanen egoistisch, onnozel en dik zijn, zijn het ook afzetters). Helaas wordt bij het opstijgen omgeroepen dat er op deze vlucht geen eten is alleen snacks (de chips). Snetverderrie!! Omdat chips voor ontbijt me toch net iets te ver gaat heb ik maar mijn voorraadje Reese's bites te grazen genomen! Je kan nooit te vroeg aan je chocola beginnen.

En zal nu geduldig wachten tot ik in Chicago ben! Waar ik een fatsoenlijke lunch zal gaan scooren, waar ik me om zal kleden, mijn haren zal borstelen en mijn mascara zal bij werken. Waar ik een plek zal zoeken om dit mieters lange verhaal van maarliefst 8 kantjes te uploaden. En als ik nog tijd over heb zal ik een Amerikaan neerslaan,

Gewoon omdat het kan.....

Tot straks...

Ok toch geen internet in Chicago, maar nu ik veilig thuis ben kan het verhaal worden geupload!

Reacties

Reacties

Jaring

Maar je hebt gewoon je vlucht gehaald enz! Dan heb je voor de volgende keer toch geleerd dat het prima gaat om zo laat weg te gaan? Dus die 3 1/2 uur van te voren is gewoon onzin...

tante Agnes

"welkom thuis Femke"

Femke

@ Jaring: ik zeg het je Amerikanen zijn stom!

@ Tante Agnes: Bedankt!

beppe Cilia

Amerikanen zijn wel lief Femke. Denk maar aan Frank en Ray.
Maar ja, zij hanteren nu eenmaal regeltjes en dat is niet helemaal voor niets.
Gelukkig heb jij toch nog jouw vlucht gehaald en dat is een klein wondertje. Dankzij jouw charmes, daar zullen wij het maar op houden.
Welkom terug Femke. Op naar nieuwe avonturen.
Liefs, pake en beppe

Manon

Oh Femke!! Zo zie je maar, je hebt echt wel Noa nodig met een groot ijsblok vroeg in de ochtend. We deden dat heus niet om je te pesten. Volgende keer moeten we dus ook maar blijven slapen. (Zo'n ijsblok blijft in een koelbox best koud). Een andere optie is een wake up call vragen van die aardige meneer bij de balie van het hotel. Dit heeft je gewoon een Tim Hortons bagel gekost!! Ik heb medelijden....

harrie

welkkom thuis Femke. De Canada vlag weer in top en na een goede andijvie stampot en een heerlike koffie nu alweer op weg naar Groningen/Eindhoven en wie weet waar nog meer heen . Hopelijk in het weekend tijd voor je heit

Matthijs

tjonge. je weet toch wel dat je in een hotel je kunt vragen of ze je wakker maken op een bepaalde tijd? oh misschien wist je dat niet. maar het kan!

tip voor volgende keer dus!

judith

Wat een verhaal!!
Het lijkt wel een film............Gelukkig ben je weer veilig in het Nederlandje.
Ik spreek je snel!
Diike x
Judith

tante julia

Gekke Fem, wat weer een heerlijk avontuur om te lezen, helaas voor jou werkelijkheid!
Veel plezier in het mooie friese land!
dikke tut fan dyn tante.

tante julia

Ik zit in de nachtdienst vandaar het late tijdstip!!

Beck

Oh Fem, het zou ook net wat voor mij zijn.
Had denk ik die vieze pad over zijn desk getrokken! Maar daar had ik m'n vliegtuig niet door gehaald.
Ben blij dat je weer thuis bent. Johnny heeft namelijk weer een nieuwe film. Moeten we snel kijken!
Tot snel!
Dikke tut

Femke

Beckie!! Ik zie net het voorstukje 20 januari komt hij al!! Jippie, gelukkig vind jij hem niet te klein of dat hij te veel tatoos heeft! Gelukkig toch iemand om mijn liefde mee te delen(A)

Manon

Johny delen??? En is er al zo weinig...

Femke

Pfff, Sharing is Caring! Ik vind het gewoon leuk om met mijn vrienden te delen, Sofie jij ook ?? Hahah(A)

Manon

Nah als het om jouw Reeses peanut butter cups gaat wil Sofie best delen hoor....

Femke

Gelukkig daar zin wat meer van!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!