Here we go again....

HalloO Allemaal,

Het het heeft even geduurd maar I am back!

Nadat ik het vliegtuig heb gehaald belande mijn hele leven in een enorme sneltrein.

Het werd geen stage in Vancouver, woensdag lande ik met het zweet nog steeds in mijn haren van het sprinten in Nederland. Vlug een warme douche en een kleine powernap om vrijdag op sollicitatie naar BurgGolf Gendersteyn Veldhoven te gaan. Ik zag er een beetje tegen op, moet ik dan echt in Nederland blijven?

Ja dat moet, de sollicitatie ging heel makkelijk. Ik werd min of meer direct aangenomen op een mooie golfbaan net onder Eindhoven. En het leek eigenlijk nog hartstikke leuk ook. De functie bij sales en events houdt de verkoop en organisatie van golfdagen in. Superleuk, super afwisselend op een prachtige locatie. Maar toen begon de stress, ik had maarliefst 2 weken om en mijn laatste tentamenweek op Hanze in één keer te halen, en woonruimte te zoeken, en mijn hokje in Groningen leeg halen...

En als verrassing had ik in Groningen ook nog huisdieren, muizen... Overal muizen.. Ieeeuwlll!!

Ok die twee weken waren hectisch, zat ik niet op school te stampen en kop te krabben dan vloog ik wel met heitie naar de eerste en beste achterstandswijk van Eindhoven op en neer om daar de meest vochtige, donkere kamer te bekijken. Die kamer waar je maarbeter niet naar dat pleintje verder op kunt lopen, daar wordt zo vaak iemand neergeschoten!

Tsja, ik kon kamers bekijken wat ik wou, maar die ene vlakbij het centrum met dat balkonnetje had ik toch echt in het hoofd. Zet die kamer maar uit de kop er waren drie wachtende voor mij en ik stond niet eens ingeschreven bij een makelaar (je moet tegenwoordig makelaars betalen wil je hun aanbod mogen bekijken?)...

Uit de kop zetten? Wie heeft dat verzonnen, ik ben een Fries. Wot in de kop zit, zit net in de kont! Na de makelaar vriendelijk, maar toch dringend elke dag te hebben gebeld en nadat ik alle tentamens had in gekopt mocht ik dan eindelijk voor een bezichtiging komen, dit keer ging memmie mee...

Aai, de locatie was perfect, de indeling van de kamer was perfect... Ik had een mega balkon en een eigen badkamer, klinkt perfect?? Maar in wat voor wiethol was ik nou weer beland, het was zo zeldzaam vies! Gelukkig heeft heitie fantastisch werk afgeleverd en alles wit geverfd. Het balkon met de 9 vuilniszakken en 100 bierflesjes geschrobd en de kamer omgetoverd in een paleis...

De prinses voelt zich thuis!

Inmiddels ben ik aardig gewend aan het leven in Eindhoven, alles gaat voor mij nu zo vanzelfsprekend. Het is hier wel totaal anders dan die stugge Friezen, of de strebers in de Randstad. Iedereen is hier ontzettend relaxt en ontzettend Bourgondisch. Tijd wordt niet zo nauw genomen en de alcohol ook niet.. Een lekker wijntje hoort er nou een maal bij. Jullie begrijpen ik voel me hier helemaal thuis! Mensen zijn hier super vriendelijk en belangstellend en in voor een praatje, heel leuk. Ik heb met Rebecca Carnaval gevierd en snellere inburgeringscursus kun je niet hebben. Het is en stom zottenfeest, maar ik heb nog nooit zo gelachen als toen... Rebecca kent namelijk geniale dansjes, of was het geen dansje?

Ook leer ik de rare uitspraken hier ook steeds beter kennen, Femke ben je afgewerkt? Oftewel klaar met werken. Ik rij aan, nee dat is niet dat je snel rijd maar dat je vertrekt. Je hebt hier mennekes en vrouwkes en alles is van ons! Ons Brabant. Maar Brabanders zijn nog niet half zo raar als Belgen, echt in het kader van het privacybeleid kan ik niet de fantastische mails publiceren die ik soms ontvang! Jammer.... Ik krijg commentaar op mijn charmante Frieze accent, het klinkt zo lomp... Maar hoe belgen zinnen weten te formulieren is toch wel fantastisch!

Tsja, nu alles zo heerlijk zijn gangetje gaat is het natuurlijk weer tijd voor een nieuwe uitdaging. En daarom ga ik deze zomer naar........

Thailand!!

Vrijdag 15 Juli vertrek ik van Amsterdam naar Chiang Mai. Ik vlieg met KLM en heb een tussen stop in Bangkok. Ik zal 16 juli in Chiang Mai arriveren, hier ga ik vrijwilligers werk met Olifanten doen. Gelukkig heb ik vele ervaring met Olifanten. Ik mocht toch bijna 20 jaar op de knuffelolifant Lady van Heit passen. En even off the record, ik begin inmiddels zelf ook op eentje te lijken.. Ja tante Julia, het is geen Canada maar de chocola smaakt er niet minder om! (Najaaa een klein beetje dan)

17 juli begint het programma we gaan dan als eerst naar de avond markt van Chiang Mai. Daarna overnachten we in een hotel om maandag af te reizen naar de plek van de bestemming. De komende twee weken verblijf ik bij een Thais gastgezin, bekijk voor meer info en vooral voor prachtige fotos deze link http://www.homestay1.com/

Dan is het de bedoeling dat we overdag met de olifanten naar een rivier reiden hen hier laten baden oid. Ondertussen leren we de locale planten en kruiden als voedsel voor de olifanten, het is ook de bedoeling dat wij voedsel voor de olifanten gaan vinden. Naast het verzorgen van de olifanten is het de bedoeling dat we 1 dag bomen gaan planten en 2 dagen mee gaan helpen met het bouwen van een dam. Aan de bak dus...

Maar er wordt natuurlijk niet alleen maar gewerkt er ook tijd voor leuke dingen, als thaise massage les, een hike, raften(wiehoeee!), thaise dansles (HELP!), lessen artcraft van groente en fruit, met een ziplijn over de rivier, bezoek aan het hilltribe dorp, thaise kookles om vervolgens het brouwsel bij de monniken te brengen. De laatste dag zijn we terug in Chiang Mai waar we nog één van de 300 temples die de stad heeft gaan bezichtigen en dan is het einde programma....

Maar niet einde oefening... Aangezien ik dan toch aan de andere kant van de wereld verkeer kan ik natuurlijk niet naar huis terwijl ik maar één stad heb gezien. Daarom reis ik 31 augustus met de nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok om hier nog 3 dagen van de stad te genieten. Echt een planning heb ik nog niet gemaakt, hoe meer ik google hoe meer ik wil zien... Dus het is nog een verrassing wat ik in die 3 dagen ga doen, op bezoek bij de tijger temple, zwemmen met dolfijnen, naar de drijvende markt of gewoon nog meer temples... Er is zoveel keuze en zo weinig tijd. 3 augustus vlieg ik in de avond weer terug naar Amsterdam..

Ik heb er zin in!

Laughing

Reacties

Reacties

Gooitske

1 woord: 'Wauw!'

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!