Verrassing!!

ER IS EEN COMPUTER MET INTERNET!!

Ok, het is een computer welke met hee wat meiden moet worden gedeeld, veel tijd voor uitgebreide verhalen is er dus niet, deze houden jullie van mij te goed als ik in NL ben.

Ik ben goed geland, dit had ik nog aan niemand gezegt, er zat een nodige stress bij maar dit volgt. Ik heb wel een telefoon met een lyca simkaart, maar het opwarderen is miss gegaan. Mem heeft mijn nummer maar ik kan niets terug sturen dus.

Ik heb nu zolang gewacht tot deze pc vrij was, dat mijn inspiratie al bijna over is. Maar ik zal mijn best even voor jullie doen, hoogst waarschijnlijk wordt het het kortste verhaal ever maar geniet ervan.

De vlucht is na de nodige ongemakken ( hierover later meer) goed gegaan. De eerste avond ontmoette ik de eerste deelneemster aan het programma. We zijn samen naar een locale markt gegaan, wat erg leuk was omdat dit echt alleen maar uit locals bestond. Hier hebben we een paar thaise lekkerneijen geproeft en een voetmassage gehad, jawel dit kan hier overal!! Geniaal.


De tweede dag zijn we opgehaald en naar een ander hotel gebracht, hier was deelneemster nummer drie. Na een stevig ontbijt bij een mexicaan (??), was het tijd om wat te gaan doen. Thailand is anders dan ik had verwacht, geen blauwe luchten, het is regenseizoen dus erg veel wolken, maar het is wel mega warm en vooral heel vochtig. Om de eerste dag goed te benutten zijn we dan ook met de tuktuk naar een groot hotel in de buurt gegaan, waar we tegen betaling gebruik mochten maken van het zwembad, jacuzzi en sauna. Prima....

Op de terug weg kwamen we een winkel tegen met dhr Fish behandelingen, je weet wel met je voeten in een bak water met vissen die de dode huidcellen van je voeten af eten (ieeeeuwl..)

Maar ik heb de angst weten te overwinnen en heb het gedaan, heel gaaf!

Terug in het hotel hebben we een paar keer briefjes bij de buren onder de deur gestopt, hier verbleven 2 belgische meisjes. Savonds hebben we met zijn allen gegeten en zijn we naar de beroemde nachtmarkt van Chiang Mai gegaan. Persoonlijk vond ik deze beroemde nachtmarkt erg tegenvallen, het was heeeel touristisch. Maar Redmer er zijn olifantenbroeken in overvloed.

Na de avond markt een voet massage en snel koesen, sochtends vroeg werden we opgehaald voor ons verblijf in het gastgezin. Onderweg hebben we tijd gehad om de laatste boodschappen te doen en regen laarzen in te slaan, ik had gelukkig al Oranje hiking schoenen, Hup Holland..

Bij het verblijf aangekomen kregen we allemaal een huisje, het is een zelfgemaakt bamboo hutje met een eigenbadkamer enTHANK GOD westerse doorspoel toilleten (mijn thais toillet avontuur volgt). Er is geen warm water maar dat maakt niet uit, daar is het toch veelste warm voor.

Mijn hutje zit bij de fruitplantage waar we zoveel mogen plukken als we willen, bananen, dragonfruit noem maar op het is fantastisch....

We zijn na de lunch naar de een olifant gegaan welke vorige week is bevallen, de baby mochten we ook voeren (jeeej we hebben geluk, ze is zooo schattig). We moesten zover lopen en we dragen Mahud (schrijfje dat zo) kleren, ja ik heb voor jan doedel zeemanshirts ingeslagen je draagt hier hele dikke olifantenverzorgerspakken en je zweet je kapot... Het was zoooooo warm, onder weg mochten we gelukkig zwemmen in een waterval,, JAWOl, we gleden en plonsten zo bij de waterval naar beneden, FANTASTISCH. Daarnaa hebben we nog een rijstplantage bezocht, hier mochten we rijst verbouwen... Echt waar, ik begrijp niet dat rijst zo goedkoop kan zijn, hetis zo'n arbeids intensief proces en heel smerig...

We reiden rond in de achterklep van een mega truk, hier zitten we met zijn allen in, handig als altijd bleefik ergens aan haken en zo scheurde ik al uit mijn eerste mahudbroek! Oeps

Toen we thuiskwamen stierven we van de trek, maar we kregen zoooooooveeeel eten, rijst groente soep, fruit... Nee ook hier verhonger ik niet.

Na het eten kwam een broer van deze familie langs, hij is de Tattoo king en tattoeerde zich zelf onder onze ogen op de thaaise manier, dus gewoon met een naald en inkt! Veel meiden willen dat de laatste dag hier gaan doen, ik vrees dat ik het lef er niet voorheb. Ik vond de enting al heftig genoeg.

Terwijl ik dit zit te typen worden onze thaaise namen uitgedeeld, die hollandse namen zijn veelste lastig. Ik heet orchidee, maar ik weet niet hoe dat in het thais zegt. Ik ben de hele dag al op dankje wel aan het oefenen, maar het is zooo moeilijk. Het gezin is zoo lief, spreekt geen woord engels, maar ze blijven maar met eten, verlengsnoeren, verlichting etc. komen. Je kunt het zo gek niet bedenken ze doen alles om ons welkom te laten voelen. Vorig jaar heeft een meisje het elephant programm hier gedaan, zij heeft zo'n band met dit gezin toen opgebouwd en is nu met haar thaise man terug om het gezin gedag te zeggen. Ze sprong uit de auto en er kwam een innege omhelzing, ze misten elkaar zo (dat meisje heeft hier twee weken gezeten, nu weetje hoe wij opgevangen worden). De thaise man is erg handig als tolk, ze wouden een paar dagen blijven maar de familie wil hen langer houden, en wij ook...

Goed ik ga even verder spelletjes spelen met de rest, het is niet een spannend verhaal, hoewel er genoeg spannendsgebeurd... Maar de rest komt, morgen gaan we eerst werken met de olifanten...

Ps. Manon, je had gelijk de spinnen zijn hier enoooorm!

Reacties

Reacties

carla

Hey Fem, wat leuk om wat te horen!! Ik dacht al er is vast iets mis met die telefoon. Ik kan hem ook hier voor je oplade, en zal dat één dezer dagen regelen. Heel veel plezier en veel foto's maken ;-).

tuuuut mem

beppe Cilia

Lieve Femke,
Nu, dat is echt een verrassing: jouw eerste Thaise avonturen te lezen op je weblog. Gelukkig dat je zoveel aardige mensen om je heen hebt. En met de verzorging van de olifanten zal het vast wel goed komen. Een heel goede tijd daar toegewenst! Big hug van ons hier,
pake en beppe Joure

tante Julia

Hoi Femke, ik zat net te denken hoe zou het met Fem gaan, en ja hoor de eerste mail, je begrijpt dat ik er alweer naar uit zag naar je mooie verhalen! Geen golfbaan tussen de rijstvelden begrijp ik , je zal veel indrukken op doen .Ik wens je veel plezier , lekker genieten van jet "warme"weer, beter dan hier met al die regen. Dikke tút út Jutrijp.

Roy

Even een tip.....ga na de markt net buiten de stadsmuur, die is namelijk veel leuker en minder toeristisch. Dat was althans enkele jaren geleden zo.

Have fun

Linde

Hahaha Femke, hoe kon het ook anders dan dat jij uit je broek scheurt :P? Tof om te lezen dat je het nu al zo naar je zin hebt! Ik zie heel erg uit naar onze bijna onmogelijke onmoeting op Khoa San Road :D!

Nina

Hi Fem,

Klinkt goed daar! Ennuh, een reis zonder gescheurde broek is eigenlijk geen reis!!!
Veel plezier :)

Tuut!

Manon

Ja die gescheurde broek is jouw handelsmerk, daar moet je je maar niet rot om voelen. Wij kunnen niet wachten op de foto's van het baby olifantje. (Ik denk dat de meiden dan wel begrijpen waarom je daar bent en niet hier....)
Heel veel plezier!!
Groetjes van Manon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!