Snell....

Ok, een mega rap verhaaltje, ik ga dadelijk mijn hotel in Bangkok annuleeren, ik wil bij nader inzien toch in de backpackers straat aangezien ik in Chiang Mai kennis heb gemaakt met de backpackers, oeeelalaaa....

Vandaag moesten we om half acht paraat zitten, snel een ontbijtje en naar de olifanten, allemachtig wat is dat een klim bergopwaarts. Maar naar beneden gaat veel gemakelijker, dan zitten we op olifanten, vandaag moesten we nog met zijn tweeen op een maar als we de comandos goed beheersen mogen we alleen een gaan bereiden...

We zijn naar beneden gereden en hebben de olifanten gewassen, je gaat gewoon in de rivier met die besten en dan met bezems schrobben, heeel gaaf!! Toen terug voor ontbijt, toast met eieren. We kregen daarna uitleg over de basiscommandos hoe je een olifant moet besturen, die beesten zijn zo gehoorzaam en kunnen zo ontzettend veel, als je op de grond gaat liggen masseren ze zelfs je rug.... Na de olifanten gingen we in een kooi over de rivier. En was het tijd voor lunch, na de lunch mochten we de olifanten al weer op halen om te baden. De olifanten zijn hier voor toeristen, het is hier een prachtig dorp in een ontzettende groene omgeving, ze werken veel met olifanten maar niets is gesubsideerd, ze verdienen aan de programmas die wij hier volgen of de toeristen die gewoon een rondje komen reiden opze. Ze hebben geen slecht leven, ze worden honderd x per dag gewassen en ze vinden dit echt leuk. Toen wij arriveerden waren er ook andere toeristen die beesten al aan het wassen, aan de ene kant kan ik het deze mensen niet kwalijk nemen het is hun bron van inkomsten en de olifanten zijn verwend, maar aan de andere kant is het jammer ik had het gevoel dat ik bij deze reis een steentje bij zou dragen aan de cultuur (ja ik wil nog steeds de wereld verbeteren, dromer). Maar het programma is gebasseerd om ons de cultuur te laten zien. Maar anyway het is heel gaaf en de mensen zijn zo gast vrij, toen we de olifanten naar hun nachtplaats hadden gebracht moesten we trug door de blubber lopen. Helemaal vies in het kamp aangekomen was het water op en ze vonden het zooo erg, het duurde maarliefst 5 minuten voordat alle meiden tegelijk konden gaan douchen. Toen was het tijd voor het eten, alles wordt tegelijk geserveerd. Een kom soep een bord rijst een bord groente (gefrituurde sperzibonen, jammie)ene bord vlees en een soort krakers (het was de huid van een varken) En dit is per persoon he.... De soep was een boullion met heel veel groente die ik niet ken, ik vond het heerlijk en dan ben ik nog maar halverwege mijn bord en er wordt al een nieuw bord gebracht. De familie blijft eten op tafel zetten en pas als wij uitgegeten zijn gaan zij appart eten. Er is elke keer zoveel eten over dat weggegooid wordt, maar ze gooien liever veel eten weg dan dat wij honger leiden. Het is de thaise manier van gastvrijheid zei de belgische thai waarvan ik de naam nog steeds niet weet, maar ik voel me soms erg ongemakkelijk.

Morgen is het boomplantdag en plant het hele dorp een boom, wij mogen ook een planten omdat wij horen er ook bij. Het gezin zegt dat het ons ziet als familie en we worden zo verwend, dan ben ik in mijnkamer omkleden wordt er aangeklopt en krijg ik lampjes of een waslijn en we mogen geen tijltje om onze stinkie kleren in uit te wassen, (thaise sunlightzeep voor jandoodle op de kop getikt), onze kleding moeten we in een mand doen en de gastvrouw staat erop dat zij het wast....

Vandaag heb ik samen met de huishoudster afgewassen, alles gaat met de hand, maar ze wisten niet zo goed een houding met mijn impulsieve hulp, ik weet niet of ik hen heb beledigd dat zij het niet goed doen of dat ik tijd heb gekost door mijn langzame werken, maar deze mensen doen zoooooo veel. Op het moment is Prachit (de begeleidster van WLS) met het meisje uit Chicago welke het elephantprogram volgt naar het ziekenhuis omdat ze zomaar rare bulten op haar been kreeg. Prachit kwam vandaag toevallig langs zag het en is direct in de auto gestapt om ernaar te laten kijken. Een andermeisje haar camera was kapot, de gastvrouw is vandaag de hele avond met haar naar chiang mai (1,5 uur reiden) op en neer geweest om eennieuwe te halen... Ze zijn zooo lief en dan probeer ik wat Thai zijn ze zo blij gaan ze direct knuffelen...

Vanuit Nederland had ik stroopwafels voor Villa Oranje, Prachit en voor de gastfamilie meegenomen. Ook heb ik dropjes voorde gastfamilie meegenomen. De gastheer kwam aan de belgische thai vragen, hij had van iemand bouwblokjes uit nederland gekregen, wat kun je daar mee bouwen?? Wahahaha....

Ok ik kan wel blijven tikken, er is een meisje welke eerst 4 weken in een weeshuis heeft gezeten en nu het programma hier volgt, zij kent het uitgaansleven in Chiang Mai al goed en maakt ons nu lekker voor de laatste avond (HELP IK HEB ALLEEN MIJN THE NORTH FACE BROEK EN SANDALEN MET FRIESLAND SOKKEN!!!)

Oo en ik vergeet net te zeggen dat we een hele mooie armband hebben gekregen van King Tattoo, de broer van de gastheer, welke politie is hier, geniaal om te horen hoe dat in zijn werk gaat. Hij moest ook undercover voor een maand in de gevangenis zodat hij weet wat het is. etc. etc.

Maar nu eerst een vliegticket googlen naar het zuiden, dit wordt vervolgd!!

Tuuuut

Reacties

Reacties

armin jelmer en femke

Lieve schat,
Wat een ervaringen. Geniet van de mooie tijd, deze olifant draait zich nog een keer om op het strand. Dikke kus van ons alle drie.

Thomas

Wow, wat super vet allemaal zeg!! Maak je veel mooie foto's?

Kus!

Tonny Silvius

Hé Femke!

Nou, jij hebt al weer veel beleefd in die paar dagen! Fijn dat er zo goed voor jullie wordt gezorgd, een hele geruststelling voor heit en mem! Wij krijgen over 4 weken een tweede hond erbij, maar we kunnen beter een olifant nemen, want die zijn volgens jou èrg gehoorzaam en ze masseren je rug!
Nog héél veel plezier daar, en tot het volgende mega-verhaal!

groetjes van Tonny

anneke posthumus

Hallo Femke,

Wat een belevenissen daar. Geniet ervan. Fijn dat je kunt mailen. En dat de mensen daar zo goed voor jullie zijn. Heel veel plezier daar en kijk alweer uit naar je volgende mail. Nogmaals heel veel plezier.
Anneke

Manon

Uuh, ik had niet gedacht dat je de olifanten ook mocht bereiden. Heb je daar al lekkere recepten voor gekregen dan??? LOL. (Wat zijn we weer leuk....)

julia

Dag Fem, wereldverbeteraar!
Je volgende project wordt...en boek schrijven , echt super ik ben de eerste die het leest!
Maar wat beleef je allemaal weer prachtige dingen , geniet ervan! dikke tút
henk en julia. en jurjen natuurlijk!

Elske

Femmie!
Wat klinkt dat geweldig allemaal =)! Hopelijk heb je het super naar je zin daar! 4 augustus kwam je terug toch? Ontzettend goede timing natuurlijk, want dan ben ik ook even terug in NL, miss kunnen we meeten!? ;-) Geniet er van meis!
Kusss!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!