En dit is nog niet alles...

Zooo er is nu een klein momentje van rust, ik zou het eigenlijk moeten gebruiken voor een mega powernap, het programma is intensief en ik slaap snachts slecht. Ik mis de geluiden van autos, de rivier, krekels en al die andere beesten houden mij hier uit mijn slaap. Ik heb het zwaar.

Anyway, het is hier nog steeds fantastisch, we beginnen de dag met de olifanten halen, wassen, zadelen en naar hun standplaats brengen, dan hebben we een ontbijt, gister zijn we na het ontbijt naar de plaatselijke school gegaan, welke elke donderdag ochtend opengesteld is voor toeristen, je mag kijken en kindjes geven een massage, in ruil voor een vrije donatie. Met behulp van deze donaties hebben ze pas een nieuwe bibliotheek kunnen bouwen. Aangekomen bij de school waren er verschillende klassen, op de borden mochten we iets tekenen met het engelse woord er onder, als de kinderen het dan na tekenden en het woord goed zeiden kregen ze extra punten ofzo. Ik heb direct mijn tekenkuntsten getoont door een bloem te tekenen, daarna ben ik op het plein gaan vollyballen met de kinderen en een paar meiden uit Chicago.BIj menr. van Schaik kon ik al niet vollyballen en ik kan het nog steeds niet, dit had ik dus snel gezien. Daarna ben ik naar de kleuterklas gegaan, de kindjes komen op je afrennen en je moet ze moonen, wie wordt er gemoont?? Moon betekent heel hard in de ronte draaien, ik heb zo met die kinderen aan het rennen, springen en stoeien geweest dat ik het zweet op mijn voorhoofd had staan. Daarna de muziekklas waar de leraar mij het do re mi op een thaise banjo (hoe schrijf je dat? Ik bedoel een minnie gitaar welke je bespeelt met een snaar) heeft leren spelen. Door al deze leuke dingen was ik te laat voor een massage, ach volgende keer beter.

Na de lunch zijn we naar de zipline gegaan, mega gaaf een heel kabelbaan parkour door de bossen. Helaas begon het weer KEI hard te regenen, op zich is de regen wel lekker vervrissend, het nadeel is alleen dat de kleding NO way droogt. Ik heb nog natte kleding hangen van de eerste dag, waar een lucht in zit... Gelukkig ga ik bij aankomst eerst naar Friesland, Memmie:)

Na de zipline zijn we naar een temple gegaan, heeel groot en heeeel mooi. Daarna zijn we nog naar een locale markt gegaan, waar ze eten verkopen, hele ervaring. Inmiddels ben ik hier verslaafd aan hele lekkere dikke wafels, het lekkerst zijn ze met banaan en chocola, maar er was nu alleen met mais erin, ook goed. Voor de rest was de markt een hele ervaring, levende slangen inzakken, vlees wat open en bloot lag met de vliegen erop. Maar de kip die ze erhaalde was heel lekker, ik heb 2 borden kippenpootjes gegeten, echt waar ik heb gekloven!

Iedereen begint nu wel last te krijgen van de vermoeidheid, veel krijgen hoofdpijn of worden misselijk, helaas gisteravond waren we dus niet compleet met diner. Maar na het diner kwam de Tattoo Koning (welke op nummer 3 staat van Thailand van mooiste/meeste tattoos), hier twee meiden op de thaise manier tattoeeren, gewoon met een naald en inkt. Wel heel mooi!

Vanochtend hebben we een hyke gemaakt naar een waterval, hele mooie tocht, erg warm maar de watervallen waren lekker fris, helaaskon je hier niet van afgleiden! Onderweg kwamen we wel veel toeristen tegen dat vind ik jammer, het gezin wil ons alle mooie plekjes uit de omgeving laten zien maar er zijn meer die dit plekje willen zien. Onderweg hebben we lunch gehad en we zijn terug gegaan in een boot! Dit werd het raften genoemd, 15km door de rivier (white water rafting). Eigenlijk viel dit een beetje tegen, we mochten niet vaak peddelen en er was misschien twee keer een stroom versnelling! Maar vandaag brak het zonnetje voor het eerst door, ik heb voor het eerst een blauwe lucht in Thailandgezien, dus het was heerlijk dobberen in die boot in het zonnetje. Nu is het even een vrijuurtje, ik zal toch zo proberen even een powernap te houden want vanavond komt er een ladyboy ons als thaaise lana meisjes verkleden en thaise dansles geven. Morgen geen olifanten, helaas, maar werken aan een dam, morgen avond hebben we hier een feest, een grote BBQ met de mahuds...

Er staat nog voldoende op het programma dus, ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties, in NL zal ik leuke berichtjes terug sturen, maar hier ben ik te druk met socializen of powernappen hahaha... Weltrusten.

Reacties

Reacties

beppe Cilia

Mooi verhaal weer Femke. Geniet, maar pas ook goed op jezelf.
Groetjes vanuit Friesland waar we wachten op een zomer die maar niet op gang wil komen.
Beppe Cilia

lenie de jong

Hey Femke,
Hoorde van de week op kantoor van je vader dat je in Thailand bent, was wel nieuwsgierig en dacht neem even een kijkje. Leuk dat we op deze manier van je avonturen kunnen meegenieten.
Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!