Vanuit Hope, BC

Hallo allemaal,

Hier mijn eerste verhaaltje vanuit Canada.

Als eerst heel erg bedankt iedereen voor de leuke berichtjes/attenties! Heel leuk dat jullie zo mee leven!

Gisternacht ging 4.00 a.m. jullie tijd de wekker! Snel even douchen en op weg naar Schiphol! Heit, Mem en Redmer hebben mij weggebracht.. BIj de douane bleef het detectie poortje maar afgaan, zelfs nadat ik bijna alles uit had gedaan wat ik aan had. Haha maar het probleem kon ik natuurlijk niet uit doen, want dat was de beugel!!

De vlucht ging helemaal volgens planning, 10.30 a.m. Canadese tijd lande ik in Vancouver, dat wordt hier uitgesproken als Vancoeeeever! Ik moet wel erg wennen aan het Amerikaanse Engels wat ze hier spreken. Heb ik zo hard mijn best gedaan op school dat ik net drie woorden Britsch Engels kan, spreken ze hier alles anders uit!

Na de landing moest ik hier nog een keer door de douane, ze stelde wel paar lastige vragen, want wat moet iemand alleen nou 77 dagen in Canada?? Want als je als aupair gaat werken moet je eigenlijk een of andere werk vergunning hebben ofzo. Maar Manon had mij op deze vragen al voorbereid, dus kon gemakkelijk antwoord geven. De koffers had ik vrij snel te pakken en ongeveer rond 11 uur stond ik in de aankomsthal. De bedoeling was dat Manon mij met de kinderen van het vliegveld af zouden halen, ze zouden een gele smiley ballon bij zich hebben als herkenningspunt. Maar Manon had een beetje problemen met de Tom, die kreeg geen verbinding met de sateliet dus ze kon het vliegveld niet zo snel vinden. Ik moest daar dus best even wachten. Er stond ook een hele groep jongeren met een golftas te wachten, net toen ik bedacht had om maar mooi met die groep mee te lopen, ik had immers ook een golftas, wie zou het merken, kwam er een mevrouw met drie prachtige blonde meisjes aan rennen! Daar waren ze dan!! We zijn toen direct naar de Ikea gereden, om daar een zonverduisterend rolgordijn te halen. Haha heel gek, het was precies de Ikea van Groningen, dus dat gaf wel een thuis gevoel. Daarna was het nog best een eindje reiden naar Hope. Hoe dichter we bij Hope kwamen hoe hoger de bergen, hoe meer watervallen en hoe groter de carvans (serieus, 10 meter is hier heeeeel normaal). Eenmaal thuis kreeg ik van Sofie en Noa een rondleiding door het huis. Ik slaap op de begane grond, heb een mooie kamer, met een bed, slaapbank, tv en een kast (die nu al uitpuilt, help). Vanuit mijn raam kijk ik uit op de tuin met daarachter ENORME bergen met daarop de eeuwige sneeuw. In de tuin staat een trampoline, haha daar heb ik al veel met de meisjes opgesprongen. Ze vinden het geweldig als ik hen lanceer. Soms stuitert Finna (de jongste) zo raar rond, dat ik denk dit wordt huilen! Maar dan staat ze razend snel op, klapt in de handjes en roept again, again.!

Hier ongeveer 100 meter vandaan is het meer! Helemaal tussen de bergen erg mooi! Je mag alleen maar in een klein gedeelte zwemmen, want de rest varen boten. Op het moment zijn er heel veel kikker visjes! Noa had gister een paar gevangen die hebben we nu ineen soort van aquarium van het buurmeisje.

Vannochtend heb ik op de school van Sofie en Noa geholpen hotdogs maken, het is vandaag Funday, dat betekent dat ze alleen maar fundingen gaan doen, dus ook hotdogs eten! Daarna mocht de klas van Noa buiten bellenblazen! Heel mooi gezicht al die kleine kindjes tussen honderdenbellen midden in de bergen!! Helaas had ik fototoestel niet bij me! Ik ben nu met Finna Cinderella aan het kijken en zometeen hebben Sofie en Noa paardrijles in Chillywack een dorp verder, dus dan moeten we daar natuurlijk naar toe. Morgen gaan we naar Manningpark, een provinciaalpark, beren spotten. Omdat het nu nog vroeg in de zomer is zijn de beren nog laag op de bergen. Ik hoop dus een paar mooie fotos te kunnen maken.

Manon vertelde dat vorig jaar 3 beren in het dorp waren, die waren te tam geworden en moesten daardoor afgeschoten worden. Wel een beetje zielig.

De vuilnisbakken moeten hier heel goed dichtgemaakt worden anders komen ook de beren dit plunderen, en zijn het niet de beren dan zijn het de racoons, de wasberen! Haha dat is dus weer eens wat anders dan de kat van de buren die door je tuin loopt!

Ik zal nu stoppen en me klaarmaken voor de manage.

Reacties

Reacties

Mem

Hé Femke, wat een leuk verhaal!
Ik hoop dat je de kabel snel zult vinden, ben benieuwd naar de foto's! Wij gaan nu slapen, jullie prettige dag verder.
xxx mem

Cilia Ferwerda

Lieve Femke,
Met veel belangstelling jouw eerste indrukken gelezen. Een geweldige ervaring om dit alles mee te maken. Ik denk dat het wel goed komt met jou daar. Wij blijven je volgen.
Liefs van ons hier,
pake en beppe Joure

Linde

He Fem!
Dat klinkt echt super! Het lijkt alsof je al een eeuwigheid weg bent, je hebt er nu al routine in lijkt het ;).
Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's + nog meer verhalen :)!
Liefs

Lisa

Haha de douane niet door, door de beugel haha :P
Maar wat een leuk verhaal al! Ga je zeker volgen!
Nou heel veel plezier daar en jammer dat we elkaar niet meer hebben gezien voor de reis!
xxx

Nina

Hey Femke,

De start klink goed! Geniet ervan hè?!

Groetjes Nina

Fardau

Skaaat wat een prachtig verhaaltsje. Ben ontzettend benieuwd naar de foto's. Het wordt vast en zeker een geweldige tijd! Dikke tut

Thomas

Ojee fem! Haha het klinkt inderdaad alsof je daar al heel lang bent en al precies hoe het daar gaat! ;)

Ik was trouwens helemaal niet op de hoogte van jouw schrijfkunsten, goed! Beren, wasberen, ojee! Heel wat anders dan een kat die door de tuin loopt of duiven die je stalken!;) Haha.

Veel plezier fem!

Hele dikke tút

Tonny Silvius

Ha die Femke!

Nou, we hoeven er niet over in te zitten dat jij de komende tijd zult vervelen daar in Hope! Zet je binnenkort wel even foto's op de site, want ik wil wel de bewijzen zien dat het daar zo mooi is...
Ik zag dat de temperaturen overdag zo rond de 20 graden zijn, niet gek dus.

Nog heel veel plezier daar, geniet ervan en ik blijf je volgen via deze site (ik denk dat jouw mem mij ook wel op de hoogte blijft houden.....!)

groetjes van Tonny

Tonny Silvius

Sorry, zag net dat je al foto's had geplaatst, nu de foto's van de omgeving nog......

Bram

Hee Fem,

Ben blij dat je het naar je zin hebt! Ga maar lekker veel leuke verhalen opdoen! En snel weer wat van je laten horen, anders kom ik je halen!

Heel veel plezier,

Kusjes

Jeanet

heee fem! Wat een leuk verhaal en wat heb je al veel dingen gedaan haha, je hebt het er volgens mij nu al naar je zin!

liefs Jeanet

anneke posthumus

Hallo Femke,

Heb je verhaal gelezen en wat fijn dat de eerste indrukken goed zijn. Had al even met mem gesproken over de reis. We blijven je volgen , via de mail of mem.
Heel veel plezier daar.

Groetjes Anneke en Eit

judith

hee lieffie,
ik was zo benieuwd naar je!!
maar je hebt t getroffen!
het is daar erg mooi he en je bent al helemaal'thuis'??
denk t wel,tot later xxx j en j en f

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!