Alweer....

Zo, hier alweer even een verhaaltje. Ik kan de hele dag wel blijven schrijven, zoveel nieuwe indrukken. Vrijdag moesten Sofie en Noa dus paardrijden, ze doen dit bij een mevrouw die een grote boerderij heeft met zo'n 15 paarden. Ze krijgen ong een uur les, en aan het einde mag Finna nog even een rondje op Noa haar pony Twinkel. En toen kwam de verrassing..... Of ik niet even een rondje wou rijden op Sofie haar pony, Joey. Ik probeerde er nog onderuit te komen, I'm way to havy for that little pony, maar helaas dat werkte niet die mevrouw zei dat ze zelf ook op de pony reed (en ze was nog al rond). Ai, wat moest ik nu doen?? Sofie van 7 had een uur op die knol gereden, dus ik had geen keuze! Ik heb mezelf op het beest gehesen en het ging me nog aardig handig af, of was dat omdat ik bijna met mijn benen de grond raakte en zo bijna gewoon mee gelopen? In ieder geval, de meiden waren erg onder de indruk van mijn rijstijl en ik vond het best een overwinning van mezelf!! Na het paardrijden mochten we nog de paarden borstelen, kuikens vasthouden, konijnen aaien, shetlanders knuffelen en met de geiten spelen. Volgende week zal de paarden mevrouw mij aan de buurvrouw voorstellen, die hebben Friese paarden, dan kan ik met de paarden Fries pratenJ

Na het paardrijden hebben we pizza gehaald en op gegeten bij een picknick plaats, hier heb je heel veel picknick plaatsen waar mensen hun eten mee naar toe nemen en dan picknicken. Daarna zijn we naar de Superstore gegaan, de supermarkt. Echt een ENORME supermarkt, ik ben nog nooit in zo'n grote supermarkt geweest! Alles was er, kleren, make-up en eten natuurlijk. Ook veel groot verpakkingen, de kleinste shampoo flessen zijn al 400ml!

Gister zijn we naar Manningpark geweest, daar hebben we ook gepicknickt! Er waren heel veel eekhoorns, die ging Sofie chips voeren, je kon ze gewoon aaien! Matthijs was erg goed in het vangen van vogels, haha die kwamen gewoon op zijn hand, ik vond dat natuurlijk weer dood eng die vieze vogels! Toen zijn we door gereden hoger op de berg, waar nog sneeuw lag. Prachtige foto's, maar geen beren helaas. Het is al te laat in het seizoen. En niet de hele weg op de berg was open, omdat er nog sneeuw lag EIND JUNI!

Toen ik hier naar toe ging kon ik mij niet voorstellen dat je echt Nederlandse dingen kon missen, ik ben hier nu 4 dagen en ik heb al heimwee van mijn pot appelstroop! Ze kennen hier geen appelstroop, dus nu kan ik s'ochtends geen boterhammen met appelstroop eten! Maar de pancakes van hier maken veel goed. Gister had ik mijn eerste pancake, het is een dikke luchtige pannenkoek en daar gaat dan een soort hele dunne stroop op. DELICIOUS! Volgens de Canadezen zijn pancakes veel beter voor je! Want weetje wel hoeveel koolhydraten er in brood zit, daar wordt je dik van! Haha en die liters stroop zijn vast calorie arm!!

Het voelt inderdaad al alsof ik hier heel lang ben. Ik denk dat dat komt doordat we de afgelopen 4 weken dagelijks hebben gemaild. Maar ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat de meisjes aan mij zouden moeten wennen, maar dat is helemaal niet zo! Ze vinden het zo vanzelfsprekend dat ik er ben. Sofie zei dat ze er weken op had gewacht tot dat ik kwam, ze is zo blij dat ik er ben dat ze het liefst de hele dag mijn hand vast houd. Noa overlaad me met knuffels en alles wat ik doe/heb is zoooo mooi! Finna is ook een schatje, ze had vandaag aan Matthijs gezegd dat mijn ogen zoo mooi waren en mijn haren waren ook zo mooi, ik was vast een princess! Finna haar stopwoord is ‘mama ik ben zo honger'.

We hebben gister geoefend op dat woord van Mary Poppins, supercale.. blabla ik ken het nu al niet meer, maar als Finna of ik dat kon zeggen gingen we naar de Dairy Queen. Dus ik heb hard met Sofie geoefend, met als resultaat dat ik het savonds kon! De Dairy Queen heeft wel 20 verschillende soorten Mc Flurry achtige ijsjes, erg lekker! De kaas die ze hier trouwens eten is echt super vies, kwa kleur lijkt het een beetje op die cheese strings van Nederland, maar kwa smaak kun je het het beste vergelijken met een stuk plastic met heeeel veel zout.

En ik heb nu mijn favoriete drankje al ontdekt hier ‘ginger ale' het lijkt een beetje op Rivella.

Voor vandaag waren de weersvoorspellingen heel slecht, maar het is nu al zonnig en 17 graden. We gaan vandaag waarschijnlijk naar de Hope Lookout, dat is een kaal plek op de bergen waar je over heel Hope kunt uitkijken.

Even een weetje Rambo deel 1 is hier in Hope op genomen, 26jaar geleden en heel veel dingen zijn nog het zelfde.

Reacties

Reacties

Fardau

Leuuuheuuuuuk! Ik blijf je volgen. Zet em op daarso :)

Marjolein

Hey femmie:)

Wat ontzettend leuk dat je er nu eindelijk bent! En zo te lezen en zien heb je het er super! En de meisjes zien er sowieso heel lieff uit op de foto's. Je bent ook al aardig gewend ofnie? Vind heel leuk deze reisverhalen dan blijf ik tenminste een beetje op de hoogte!

Liefs marjolein

beppe Cilia

Hoi Femke,
Wat weer een leuk verhaal. Paardrijden op een pony en ’s morgens lekkere pancakes met stroop. En wat fijn dat de meisjes zo dol op jou zijn. Ik kan me daar iets bij voorstellen.
Die grote supermarkten kennen wij van de Verenigde Staten. Je kunt er werkelijk alles kopen.
En dan die picknick plaatsen overal. Je zou er jaloers op worden.
Wij konden vandaag eindelijk in onze achtertuin picknicken. Het was heerlijk weer deze dag.
Knap hoor dat jullie dat moeilijke woord van Mary Poppins uiteindelijk konden zeggen: supercalifragilisticexpialidocious. Ik heb het even van internet geplukt. Het is echt een onmogelijk woord maar wel grappig.
Een fijne tijd daar in Canada toegewenst en liefs van ons,
Beppe Cilia

Frank, Anita, Suzanne, Marleen, Daniël en Mirjam

Hoi Femke,

Nou dat klinkt allemaal goed hoor! Wat heb je al veel te vertellen, leuk dat we je op deze manier kunnen volgen. We zullen je in de gaten houden en wensen je nu alvast nog heel veel plezier.

Veel liefs,


Frank & Anita, Suzanne, Marleen, Daniël en Mirjam

jacqueline

ja geweldig is Canada of niet,zelf wou ik er wel wonen maar kreeg Bert niet zo gek,veel plezier uit Nijverdal

Jolanda Bekkema

Hey Femke,

Wat leuk om je verhaal te lezen! Volgens mij heb je het erg naar je zin!! Geniet de komende tijd...en ik kijk uit naar je volgende verhaal....zo blijven we toch goed op de hoogte van al je belevenissen daar!!
Groetjes Jolanda

henk en julia

Leafe Femke
Wat leuke verhalen, schattige meisjes (jij ook hoor)
Je had dus eerst even moeten oefenen bij Pake op zijn paardjes of met fardau mee naar de pony's.
Veel plezier en we volgen je.
in dikke tut ut de Jutryp.

Linde

Haha, pas maar op dat je straks niet op die friezen moet rijden :P

Femke

Linde, dat kan mijn dood wel worden!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!