Ga er maar even voor zitten...

Hallo allemaal, hier vanuit Beautiful Britisch Colombia, het zijn veel gebeurtenissen dus ga er maar even goed voor zitten. Op het moment zit ik met een heerlijk glas koud Ginger Ale achter de mooiste MAC ever. Ja ik voel me al helemaal thuis!

Zondag zijn Matthijs,Sofie en ik inderdaad naar de Hope Lookout geweest. Het is een tocht van 3 km heen en 3 km terug. We moesten goed drinken mee, zoete snoepjes en zoute chips, want het zou een hele tocht worden. De vorige keer dat ze de tocht met vrienden liepen was een vriend flauw gevallen, zo zwaar zou het zijn. Ik dacht wat een drukte om een tocht van 6km, ik ben immers wel heel wat kilometers lopen met Bente gewend! Nou ik zal jullie zeggen, het was een zware tocht. We moesten wel 10 keer pauzeren als het niet meer was. Het is een tocht recht bij de berg op, met een gemiddelde helling van 20%. Ik dacht ook dat ik aardig ingeburgerd was met mijn ubersexiese Teva sandalen, maar dat was het niet, ik had totaal geen grip! Binnekort ga ik de nog mooiere bergschoenen scooren, want het is eigenlijk de bedoeling dat we het elke week minstens 1 keer gaan lopen, zodat we aan het einde van mijn 10 weken zonder stoppen naar boven kunnen.

Hier een mooie site van de Hope Lookout, mijn foto's zijn niet zo duidelijk, want het was niet zulk helder weer, maar het hoort er zo uit te zien dus.

http://www.vanliving.net/VL/trips/2010/trip043MountHopeLookoutTrail.htm

Maandag had ik mijn eerste officiele werkdag, alles ging goed! De meisjes zijn erg lief, dus alles onder controle. Het is de bedoeling dat ik 4 dagen in de week ga werken, dinsdag is mijn vrije dag, want dan is het Ladiesday op de golfbaan. 9 holes competitie voor $10, WAUW! Ik heb alleen deze dinsdag nog niet mee gedaan, aangezien ik me de afgelopen 2 weken volledig had gestort op tentamensblokken en koekjesvreten, moest ik eerst weer oefenen. Het is heel raar maar de de oefengreen is echt heel stijl, gewoon stijl. Ik dacht nadat ik tijdens mijn afscheidsronde 2 parren had gemaakt dat ik eindelijk kon putten, maar dat viel dus heel erg tegen! Maar toen kwam mijn vriend Ron, ik heb wel anderhalf uur put en chip wedstrijdje gedaan en ik hou van wedstrijdjes. En toen hij zei dat ik goed kon putten en goed engels sprak, vind ik het een top vent! Hij vond mij ook erg tof, ik was zo typical dutch long and blond, toen ik hem vertelde dat mijn woodenshoes nog in de auto lagen vond hij het helemaal geweldig.

Ik heb nu een kluisje op de golfbaan voor mijn set, nu kan ik op de fiets er naartoe wanneer ik wil. Ik hoop het weekend nog even geweldig goed te oefenen zodat ik dinsdag direct die prijs kan incaseren, maar het weekend hebben we al een kinderfeestje van het andere Nederlandse gezin in het dorp en moeten we waarschijnlijk nog een keer naar de Hope Lookout.

Golfartikelen zijn hier bij de Walmarkt in Chilliwack (het is met een I en niet met een Y zoals in mijn vorige berichten) ook veel goedkoper, dus ik ben helemaal gelukkig met mijn nieuwe zwart met roze paraplu!

Vandaag is het trouwens Canada-dag, dat is de verjaardag van Canada. Het is een officiele vrije dag en wordt overal gevierd. Wij hebben het hier in Hope gevierd, nadat ik een hele fotosesie heb ondergaan, met alles wat ook maar een beetje Canadees was was er gratis, mieeeerzoete taart. Finna heeft met Smokey de bear gedanst, de kinderen konden knutselen en worden gesminkt! Het was heel leuk dus.

Veel eetgewoonten zijn hier toch wel een beetje anders, zo zijn koolhydraten heel slecht, dus brood ook. Suikers zijn ook slecht, maar ze hebben hier alleen maar hele zoete snoepjes/koekjes/taarten dus ik vraag mij af hoe dat zo zoet wordt gemaakt, eerlijk gezegd wil ik er niet aan denken aan de overdosis chemische zoetstoffen die ik hier binnen krijg! Daarnaast heb je hier wel honderd verschillende hamburger tenten. Giste zijn we bij de Burger King geweest, waar ik mijn Chicken burger at. Hmmm, toch kon hij niet op tegen mijn favoriete Chicken Sensation van de Holy M. Ik ben jaloers op de indianen kinderen, die eten hier 2x per dag bij de Holy M, het zijn hele dikke kinderen met korte nekjes en geen kont. Hoe betalen ze dat?? Jaa dat vroeg ik mij ook af. Nou de Indianen zijn heel zielig, want eigenlijk is hun land van hun afgepakt, de regering voelt zich erg schuldig daarover, dus ter compersatie krijgen alle Indianen hier heeel veel geld van de regering, waar ze niets voor hoeven doen. Ik vind dit persoonlijk heel raar, maar dat mag eigenlijk niet haardop gezegd worden want het schijnt politiek nogal gevoelig te liggen. Ik begin mijn boterhammen met appelstroop toch wel echt te missen, of nog erger de italianse bollen met Filet American en uitjes. We zitten hier nog geen 2 uur van America, maar Filet American bestaat hier niet. En normale kaas hebben ze hier ook niet, gelukkig hebben wij kaas van de Nederlandse winkel. O en het brood is hier zo raar heel zoet en heel chemisch je kan het heel lang bewaren buiten de vriezer, dat is maar goed ook want welke Canadees eet er nou brood? Hier in het dorp zit een bakker, de Dutchies ofzo, deze heeft heerlijk brood, dus dat probleem is opgelost. En in ruil voor deze paradijselijke boterhammen hebben ze hier wel heel veel verschillende soorten ijs, wat ook best lekker is.Ooee ik mag dadelijk de Hope Lookout wel 2x per week beklimmen!!

Mijn engelse vocabulair breidt ook al aardig uit. Tedpolls dat zijn Noa haar kikkervisjes, Cranky (of Krankie) is Finna als ze te weinig heeft geslapen, een Barn, dat is een grote stink schuur met dieren en een Dear waar iedereen het steeds tegen mij over heeft is een rendier/ree. Voor de rest ben ik nog goed aan het luisteren naar de woorden, haha en als ik er niets van begrijp tsja Bram dan denk ik aan je:

Gewoon Lachen En Mooi Zijn.

Reacties

Reacties

beppe Cilia

Wat een leuk en humoristisch verhaal Femke. Je Engels zal wel met sprongen vooruit gaan. En inderdaad, als je niet alles begrijpt van wat ze zeggen, denk dan maar aan de woorden van Bram. Dat is een goede raad geweest van hem.
Groetjes van ons hier,
pake en beppe Joure

Fardau

Net als mij weet je straks BIJNA niet meer hoe je fries moet pruttelen..... ;) Zet em op xxxx!

Armin

Fijn dat je het zo naar je zin hebt.

Lisa

Leuk dat je daar golf kan spelen, Fem!
Volgens mij heb je het heel erg naar je zin!
Ik mis je hier al wel in Groningen hoor ;)
Hahah de woorden van Bram zijn wel erg leuk, goede oplossing idd als je het niet meer snapt ;)
Nou heel veel plezier nog daar!
xxxx

mem

Wat weer een mooi verhaal Femke!
Ik ben reuze benieuwd naar die Indianen kinderen,
een foto hiervan zou leuk zijn!

Dikke tût mem

judith

Hee lieffie!
Wat heerlijk om je belevenissen te delen.
Geniet maar fijn van alles daar.
Ja het eten is echt anders he;ik geloof dat ik dat ook zou missen ha ha!
Maar jou mis ik ook af en toe wel een beetje....
denk aan je,
liefs Judith en kids

Linde

Whahaha wat fijn dat Bram nog zo'n lieve quote voor je heeft achtergelaten :P. Wauw nooit gedacht dat 6 km lopen zo'n zware job kon zijn maar je bent er al goed mee bezig zo te lezen!
We mailen weer! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!