Snel

Hier even snel een verhaaltje vanuit het koude Hope. Op het moment is het hier maar 14 graden, het is dus erg fris! Met mijn koffer vol met zomerjurkjes ben ik hier niet echt op berekend. Maar vanaf morgen zal het heet worden zijn de voorspellingen. Het zal dan 28 graden worden en vanaf dan alleen nog maar stijgen. Omdat Hope tussen de bergen ligt hangen er nu veel wolken, maar als de wolken weg zijn dan zal de zon gaan branden. Ik ben benieuwd.

Dadelijk komt er een vriendinnetje voor Noa en een vriendinnetje voor Sofie spelen, tijd om een lang verhaal te typen heb ik dus even niet. Maar toch nog even de laatste update's.

Vrijdag mocht Sofie bij een vriendinnetje spelen en Noa zat vanaf half negen aan de keukentafel, met twee tekeningen paraad wachtent op het buurmeisje. Alleen de Canadeze manier van met kinderen omgaan is iets anders dan de Nederlandse. Nederlanders zijn direct. Canadezen willen kinderen niet teleur stellen of wat dan ook. Een Canadees zal dus nooit zeggen dat een kind iets slecht doet. Als het goed gaat wordt dat benoemd en als het slecht gaat wordt er gezwegen. Noa had vrijdagochtend gevraagd of ze met het buurmeisje mocht spelen, ipv dat ze zeggen nee vandaag niet had oma tegen Noa gezegd we bellen je als ze wakker is. Arme Noa, zat tot 12 uur aan de keukentafel te wachten met haar twee tekeningen. Ik vond het een hartverscheurend tafreel en heb de Noadag geintroduceerd! We hebben chocelatechip cookies gemaakt en een theaparty gehouden, het was erg gezellig! En daarna was er weer naatuurijk ook nogpaardrijles. Ik was nog steeds trots op mezelf dat ik op die (mini) pony had gezeten, dat ik mijn paardenangst na al die jaren zomaar overwonnen heb. Maar dit keer was er een nieuwe verrassing, of ik ook even wou. Tsja, ik dacht dat kan ik nu wel aan. O zei die mevrouw, je mag wel op mijn paard die is nog gezadeld! En er kwam echt een joekel van een beest aan! Ik was dus al even in shock, maar het probleem was meer mijn broek. Ik had mijn prachtige boyfriend broek aan, met het kruis op de knieen. Ik heb de broek heel hoog opgeheisd maar dat ging niet zo makkelijk. Ik kon onmogelijk mijn benen over het paard slingeren, dus ik moest eerst mijzelf in een hek hijzen zodat ik me daarna op het paard kon laten neerploffen. Die mevrouw kwam niet meer bij van het lachen, waarom heb je een broek aan die je niet eens opkunt hijzen? En toen kwam ik met mijn heldere opmerking 'it's the latest fashion in Europa'. Nou toen had ik het helemaal gemaakt bij de boeren familie ergens in de middel of nowhere. Ze kwamen niet meer bij van het lachen! Gewoon Walmarkt broeken zitten ook goed! En broeken met stretch zijn het allerbeste! Maarja, na het broek avontuur heb ik wel op dat joekel van dat paard gereden en het was echt heel erg leuk! Ik denk dat ik helemaal om ben, ongelofelijk niet? Misschien moet ik in Nederland ook maar weer gaan lessen.

Na het paardrijden zijn we opzoek gegaan naar hikkingshoes voor mij, maar de dames schoenen gaan hier tot maat 39 en de mannen schoenen zijn zo breed dat ik met twee voeten in één schoen kan, dus missie mislukt. We zijn toen ook nog naar de kapper geweest voor Noa en Sofie. De kapper was overduidelijk geen kinderen gewend, ze was heel dik en Cranky. Noa kletste haar de oren van het hoofd over haar boyfriend, die niet mag weten dat het haar boyfriend is. Of ze de siccors mocht zien (NO) en over hoe pretty zij wel niet was in die spiegel. Maar die vrouw reageerde er niet op! Ze had nogal moeite met het haar, eerst werd alles gestyled met de styltang en toen gewassen met liters conditioner en toen ging ze pas knippen, het duurde uren en het resultaat, tsja daar zijn de meningen over verdeeld.

Het weekend heb ik veel gegolfd, het gaat nu weer steeds beter dus dat is wel heel leuk. Sofie was gister mee, ze vond het prachtig! Dinsdag ga ik mee doen aan de ladies afternoon. Dat is een 9 holes compettie. Maar wat ik vorige week zag, is de gemiddelde leeftijd van de ladies behoorlijk hoog! Bijna nog hoger dan in St. Nyk! In het weekend zijn het veel jongens van mijn leeftijd, waar de meiden van mijn leeftijd zijn weet ik niet! Maar volgens de buurman hieris het goed om met de Ladiesdaymee te doen, want the oldladies kennen iedereen!

Op de golfbaan zijn trouwens ook eekhoorns, maar dan in het formaat van een kat? En dan niet een kat zoals een siamees van Frank en Anita, maar een kat zoals die vieze/vette zwerfkat van de buurman van JozefIsraelsstraat 22. Die buurman die in zijn witte zeeman onderbroek overstraat loopt en als je voorbijkomt en hij mag je niet laat hij een enorme boer, haha bij mij zegt ie alleen hoi als ik voorbij kom (gelukkig). Maar nu dwaal ik af het gaat om die enorme vette kat van hem! Dan heb je een beetje een beeld van het formaat eekhoorns.

Gister hebben Matthijs en ik ook weer de Hope Lookout gelopen. En eigenlijk heb ik in mijn vorige blog gelogen, het is niet 3 km omhoog het is slechts 1,4. We gaan nu de tijd elke week bij houden om steeds beter te worden. Gister heben we 1 uur en 5 minuten over die 1,4 km gedaan. Een schandalig lange tijd, als je bedenkt dat ik in nog geen uur de ketting omloop,maar het wordt steeds beter. In het tweede weekend van september is er de Hope brigaday en dan doen ze wedstrijd wie het snelst naar boven kan. Er zijn gewoon serieus mensen die het in een half uur doen! En ik baal nu al als een stekker dat de Hope brigaday 9 september beginnen! Misschien kan ik mijn ticket nog omzetten, dan kan ik een week langer blijven en de Lookout run winnen?

Toen we gisterthuis kwamen na onze prestatie waren Manon en de meiden bij de buren, die hebben een hele mooie vuurkorf en daar heb ik mijn eerste Smore gegeten. Dat is een kracker met een dun plak chocola er op en dan en gesmolten marshmallow en dan nog een kracker. Het is echt heerlijk!

En ik had gezegd dat ik een kort verhaal zou schrijven maar het is inmiddels toch iets langer geworden. Inmiddels rennen er vier kinderen door huis die follow the leader spelen. Finna zit heel braaf met haar Barbie naast me. We gaan zo eerst de Barbie haar haren wassen, want Barbie heeft allemaal vieze dingen in haar haar omdat Finna haar gister in de drink bak van Backer heeft gedoopt. Backer is de hond van de buren. Het is een herdershond in het formaat van Joep of groter en nog breder. Hij is enorm! Maar hij is best aardig! Hij gaat ook mee kamperen 18 juli, als beeralarm. Hoewel ik nog steeds geen beer heb gezien, schijnen ze hier echt te zitten en ze zijn gevaarlijk.

Sraks zal ik weer een heerlijke Canadeze lunch voor dit hok vol kinderen bereiden. Kraftsdinner! Dat is macaroni met een klontje verantwoordelijke becel boter en een kaaspoeder, een super chemisch poeder! Alleen de lucht al laat me kokhalzen, maar de kindjes zijn er gek op!

Ik zal nu echt stoppen want iedereen gaat nu naar de dirtpile. Bah ik weet niet hoe je de woorden schrijft, mijn vocabulair breidt aardig uit maar hoe ik het moet spellen is lastig! Maar ik ga naar de modderhopen naast het huis!

Liefs

Reacties

Reacties

Marina

Het is trouwens onze buurkat ;) De buurman geeft m alleen toevallig eten.. Leuk dat je daar zo mooi kunt golfen! Ziet er goed uit!

Fardau

Skaaaat gaat allemaal goed daar zo te lezen! Ik ruik een wij-gaan-een-strandrit-doen-met-paarden-date... als je weer in het Friese bent! En wat de lekkernij betreft blijf je ook nog aardig bij. En als je Balou de beer ziet... schuur gewoon met je rug tegen een boom en zing "Als je van beren leren kan... lalalaala" wellicht dat je dan nog beren-vrienden kan maken ;)

Jeanet

Fem, wat heb je leuke verhalen :D erg leuk om te lezen!

pake en beppe Fok 12

We zijn weer helemaal op de hoogte Femke. Sneu voor Noa: de hele morgen wachten op het buurmeisje dat maar niet kwam. En hopelijk heeft die cranky kapster toch goed werk geleverd.
Gelukkig krijgen jullie nu beter weer daar in Hope. Groetjes van ons!

anneke

Hoi Femke

Wat weer een prachtverhaal. En zo te lezen heb je het erg naar je zin. Heel veel plezier.
Groetjes Anneke en Eit en een heerlijke knuffel van Joep

Sonja

Hoi Femke, leuk om je verhalen te lezen. Zo te lezen heb je het enorm getroffen. Er is daar veel avontuur. Dat is ook leuk voor ons:). Succes met het lopen en bij de ladies afternoon. We lezen wel hoe dat is gegaan. Veel plezier verder.

judith

hoi Fem,
Je laat me onwijs lachen en dat heb ik ff nodig!!
THANKS A LOT!! enne je schrijft zoo lekker leuk!
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!