Horror in Hope

Goed waar zal ik beginnen, vandaag was het heel warm! En het was ladies night, ik heb het steeds over afternoon, maar de night begint hier kennelijk al om 4 uur. Ik was al om half 3 op de baan om te oefenen. De Driving range, voor de unknowns onder ons, dat is een ballen veld waar je je ballen op kunt rammen, bevindt zich midden in de zon uit de wind.(het was vandaag rond de 30 graden)Na nog geen 10 minuten te hebben gegolfd was ik zoo bezweet, zoals ik alleen dat kan zijn, mijn haar stond alle kanten op en ik zag eruit als een monster. Maar het ging best goed, ik had er zin in! Om half 4 besloot ik naar het clubhuis te gaan om me op te knappen envoor een verkoelende ijsthee en eventueel een verantwoorde snack, je hebt hier veel lekkere verantwoorde snacks,mijn favoriete zijn zoute krackers, zeker als het warm is is het een heerlijke bloeddruk boost! Echter zatten alle ladies al paraad en de barman, mijn andere vriend (vanaf nu mijn beste vriend, maar dat komt later) riep iedereen bij elkaar to meet the new one, FEMKE she's from the Netherlands blablabla. Ik stond daar in het midden van een verzameling van oude taarten en verzakkingen helemaal bezweet (wie zei dat golf geen sport is?). Eigenlijk had ik op een entree gehoopt met iets meer glamour! Maar anyway, dat was mijn binnenkomst.

Toen begon ik, ik zat in de eerste flight. We spelen met flights bestaand uit vier (een flight is een groep mensen waarmee je de holes loopt). Ik zag er fantastisch uit in mijn nieuwe Sutherland broek van de Sting, dat soort broeken waar ik een hele verzameling van heb, die koop ik altijd voor 10 euro ofzoin de uitverkoop. (Jeanet je zult ze geweldig vinden, lekker veel verschillende kleurtjes). Maar omdat het vandaag zo spannend was had ik mijn aller nieuwste Sutherland broek aangedaan, die ene die ik wel voor de volle pond heb gekocht omdat ik voor Canada echt een nieuwe nodig had, vond ik zelf.

Anyway ik was fabulous! Ik sloeg hole één en had 9 slagen nodig om uit te holen, ik stond te hakken zoals alleen ik kan hakken op hole één. Maarja dan heb ik die streep ook maar binnen dacht ik (wist ik veel dat het een strokeplay wedstrijd was, dat het dus op aantal slagen gaat) Toen kwam hole 2, ik sloeg die bal meters en meters met mijn magic iron 6 weg.(Heit, dat is een callaway!) en ik sloeg meters en meters verder dan die oude verzakkingen met hun hout. Ik was zo blij, ik dacht YES ik kan golfen, ik zal mijn tee op pakken en rats.... Daar ging mijn blijdschap. Mijn broek scheurt zomaar uit! (IK HAD HEM VOOR DE 2DE KEER AAN)

Het is de meest verschrikkelijke, afschuwelijke, genante, ervaring die ik tot nu toe heb gehad, ik voelde me walgelijk en wanhopig. Wat moest ik doen. Wat nu. Mijn eerste keuze was niets zeggen, dus ik zou de bal weer slaan. Maar toen ik klaar ging staan voelde ikde scheur zakken.Dus openminded dat ik ben, ik denk, ik zeghet gewoon. Maar hoe zeg je ik ben uit mijn broek gescheurd in het engels(ik kon alleen maar denken, brownies, pancakes, chocelate chip cookies, wafels etc). Dus ik moest die vrouwen het wel laten zien, al schaamde ik mij dood! Het einde van hole 2 was bij het clubhuis, dus het liefst wou ik daar stoppen, F*ck die tien dollar, en zo snel mogelijk naar huis mij opsluiten in mijn kamer en daar pas 8 september er uitkomen. Dus ik zei tegen die mevrouw, ik stop. Er was één mevrouw Verginia (zij heeft een geweldige putter, pas 2 weken uit speciaal ontworpen voor de bergen), maar zij heeft (ook)een Iphone en een buggie (zo'n autotje) dus zij bellen met haar Iphone naar het clubhuis: is er een broek. Zij met mij naar het clubhuis skeuren, ik was nog steeds bezig met het bedenken van een ontsnappingsplan. BIj het clubhuis lag er een broek voor mij klaar, maat 36 (amerikaans)! Thank god ik had een riem om (aangezien de broek die ik aanhad ook al afzakte, onvoorstelbaar?) Dus toen mocht ik in die broek, ik zei nog wat er ook gebeurt ik wil niet dat er dadelijk iemand komt die zegt wat doe je in mijn broek, nee dat zou niet gebeuren! Dus ik skeur weer terug met Verginia in haar buggy naar onze tassen en haar geweldige odessey putter.

Balen dat wij de eerste flight waren en de volgende flights allemaal op ons moeten staan wachten.

Mijn concentratie was gevlogen, ik weet nu dat als je in de hazard ligt dat dat niet best is (ik snap nog steeds niet wat het is) en een penalty is niet een vrije slag wat ik dacht maar een straf slag! Nederlanders en penaltys, wat er ook wordt bedoeld it sucks! Ik heb dus nog nooit van mijn leven zo slecht gegolfd, ik heb amper met mijn flightgenoten gekletst omdat ik continu out of bounce lag en zo aan het heen en weer rennen was over de baan!

In het clubhuis was de barman, mijn vriend (BESTE VRIEND) en die zei: hee hoe ging het in mijn broek

Maar uiteindelijk heb ik wel een prijs gewonnen! De best splitted pants! Ik heb een sleutelhanger en een pitchfork gewonnen, ben ik niet geweldig?? Mijn eerste echte prijs.

Lieve heitie begin maar vast aan die prijzen kamer want ik loop warm!!

Goed dit was mijn horror ervaring hier in Hope!Judith, is dit voldoende om te lachen?

Overgens over horror gesproken, Finna had gister de elleboog uit de kom! Ze wou niet mee naar binnen komen en Matthijs had haar hand vast, toen liet ze zich zo op de grond vallen! En het was gedaan met de pret! Erg zielig! Ze moest heel erg huilen! Maar vandaag heeft ze een hele mooie keuken gekregen, dus de pijn is alweer verzacht!

Lieve mensen ik vind het heel fijn als jullie mijn site zovolgen, ik zou het nogfijner vinden als jullie een berichtje achter lieten? Aangezien ik mijn grootste afgang ever zo juist online heb gepubliceerd kan het niet meer eng zijn om eenkleine reactie te typen:)

Dit was dan mijn verhaaltje voor zover, ik ga me nu opsluiten in mijn kamer, mijn verdriet weg drinken (JIPPIE, er is nog een fles witte wijn waar ik het pattent op heb omdat niemand wit lust, maaris één genoeg?)en mijn gedachten verdringen! Ik kom ongetwijfeld met een overdosis opgekrobte gevoelens thuis, ik zal het uiterst zwaar krijgen. Maar voor zo lang zal ik hier genieten van alle geweldigheid. Van de geweldige indrukwekkende natuur, de prachtige bergen met sneeuw op de toppen, zo mooi dat je er duizelig van wordt. Alle nieuwe diersoorten die ik hier zie, waar ik het bestaan niet eens van afwist. Het gezin wat zo lief en gezellig is en mijn nieuwe beste vrienden hier van wie ik broeken mag lenen!

Reacties

Reacties

Lisa

Hahahaha fem wat een verhaal! Volgende keer toch maar gewoon de uitverkoopbroek aan dus, haha!
En die barman, ach jij bent misschien uit je broek gescheurd maar hij staat met dat hete weer achter de bar en jij lekker op de golfbaan!
en volgende keer sla je gewoon iedereen eruit ;)
veel plezier nog!!
xxx

Edwin

Helemaal naatje van de witte wijn of niet?! haha... het is in ieder geval iets wat alleen jou kan overkomen. Maar goed dat de barman een broek voor je had :) Een hazard is trouwens een hindernis (bv. een bunker). Weer een woordje engels geleerd. Ik verheug me al op het volgende verhaal.

Liefs Edwin

p.s. Ik verzamel je post hier in Groningen, dat is wel goed toch?

Gooitske

Géniaal Femke. Ik blijf fan!

Fardau

Ik zeg neem nog wat zoetigheid ;)

Zet em op fem, blijf zulke mooie verhalen schrijven xx

Sabrien

Hey Femke, wat een dagje zeg! Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen! Misschien een naadloos rokje een idee?:) Groetjes

Thomas

Hahaha NEEE, wat een giller! Maare, was die barman wat of was die iets te oud? ;).

Dikke tut

Jeanet

hahahaha fem serieus ik lig in een deuk om je verhaal :P haha typisch femke! Toch maar niet meer die leuke broeken in alle kleurtjes kopen haha ;)

xxxx

tante julia

Geweldig Fem, kinst wol skrieuwster wurde hahah
mei dyn smeuÏge verhalen.
Geniet foaral fan alles wat der gebeurt en....
in skeur ine broek is gjin ramp.
dikke tut tante juliaxxx

henk en klaasje

hoi femke,

wat een mooie verhalen schrijf je. wij beleven niet van die spannende dingen.(jammer)
Kleine eva groeit als kool en ziet er prachtig uit.
tot slot: we wensen je een fijne verjaardag!

groetjes van de wiidswâl

Ingrid Hofstra

Hey Femke, ik heb nog niet al je verhalen gelezen, maar zo te horen heb je het goed naar je zin! Geniet er van want de tijd gaat snel weet ik uit ervaring ;) Hoe oud moet je zijn om alcohol te drinken daar dan? Ik hoop geen 21! Enne alvast gefeliciteerd!!

xxx

Yttje

Hi Femke,

Leuk verhaal, voor jou was het iets minder leuk op dat moment denk ik. Zo leer ik ook nog ns een paar golftermen. Je vermaakt je daar dus prima lees ik wel.
Volgende week woensdag ga ik naar Amerika, naar Dallas (Texas). Mijn zusje Margriet zit daar voor haar werk. Heb er erg veel zin in.
Mijn oom en tante wonen trouwens ook in Canada in de buurt van Edmonton. Mijn neef zit wel vaak in Vancouver geloof ik.
Veel plezier nog daar! Ik laat nog wel even weten hoe het is/was in Dallas.

Groetjes Yttje van kantoor

judith

lieffie!eigenlijk mag ik nu niet lachen he.....maar doe het wel..
jij weer he!
nou ik vind het top dat je een kei van een prijs hebt behaald!!
proost he!
ook alvast op morgen xxx

Jolanda Bekkema

Hey Femke,

Wat een fantastisch verhaal!! Straks aan het eind maar bundelen, wordt vast een beststeller!!
Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je een hele leuke dag hebt!!
Drink er maar een wijntje op!!
Groetjes Jolanda

Hans Gerlsma

He Femke!

We volgen je verhalen allemaal! Je hebt het er volgens mij goed naar je zin! En haha wat een verhaal die laatste :) Geniet er maar lekker van!!

En van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
20 jaar geworden toch?
Hele gezellige dag, je ging te zwemmen hoorde ik bij allemaal van die glijbanen, hoort super.
Nogmaals gezellige dag!

Grtjes Hans

Tonny Silvius

Ha die Femke!

Ook namens ons van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag, en we HOPEn dat je een mooie dag hebt daar in het verre Canada! Geniet er van!

groetsjes van Tonny

Linde

Hahahah, sorry Fem maar hier moet ik toch wel heel hard om lachen :P. Wat lijkt me dat genant! Maar gelukkig heb je een BFF ;).

Sonja

Hee Femke, van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag! Klinkt heel anders. En dan ook nog eens je verjaardag in Canada vieren. Fijne verjaardag nog!

Tea

Hoi Femke,

Leuk verhaal van die broek, zie het bijna voor me! Wens je nog een hele leuk tijd daar.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!