Verjaardag!

Lieve mensen!

Als eerst allemaal heel erg bedankt voor de berichtjes hier, demailtjes, de smsjes, dekrabbels en zelf de kaarten! Heel erg leuk dat jullie zo aan mij denken! Doet me heel goed, uit het oogmaar niet uit het hart!

Bedankt allemaal!! Zo voelde ik me gister echt jarig!

Ik heb zeker de mooiste 20ste verjaardag ever gehad! Wat een feest hebben ze er van gemaakt! s'Ochtends toen ik uit bed kwam was alles versierd!!

Yes eindelijk slingers! Moeder vind mij te oud voor slingers, maarhier krijg ik slingers zonder dat ik er om vraag! FANTASTISCH!

s'Ochtends moesten Manon en Matthijs nog even werken, maar rond half 11 zat iedereen al aan de keukentafel, ik op mijn versierde birthdaychair! Iedereen heeft me toen luidskeels toegezongen. Ik heb hier helaas geen foto's van, op dat moment was mijn fototoestel zoek, erg jammer, maar gelukkig ben ik normaal gesproken nooit iets kwijt, dus dit zal niet nog eens gebeuren! Na een prachtige langzaldieleven kwam er de taart, met kaarsjes!Ze hadden speciaal kwarktaart bij de Nederlandse winkel gehaald, wat Matthijs de avond ervoor nog heeft gemaakt. De Canadese Cake is heel zoet en chemisch, bomvol met kleurstoffen! De taart was verrukkelijk, met stukjes aardbei die Manon had gekocht bij een boerenstalletje. Ja, ja jullie horen het wel er wordt hier uitstekend voor mij gezorgd! Ik heb ook nog een heel tof verjaardagskado gehad, 2 baddoeken. Op de ene staat eh! Daar staan de Canadezen om bekend, ze zeggenachter elke zineh! Net als alle Groningers overal ja achter zeggen. Haha en wat ik ook doe als ik teveel in Groningen ben. De andere handoek is een Canadese vlag/postzegel. Heel mooi en erg handig, want het is hier super warm! Het is niet benauwd warm, maar gewoon ontzettend heet! De zon brandontzettend, dus goed smeren!

Na de taart moesten we nog even wachten voordat we konden vertrekken, maar dat gaf niet want eindelijk kwam het pakket van mem uit Nederland met alle werkbladen van 'juf' Nina. We waren dus wel even bezig met alles uit te pakken. Ook zat er het eerste deel van Ottje bij, die had Beppe dubbel. Deze DVD viel erg in de smaak.En ookis het nieuwe wafelijzer binnen gekomen. We hadden eerst een vrij goedkoop ding was. Het midden van de wafel werd zwart en de buitenkant wou maar niet gaar worden! Matthijs heeft toen een super de luxe wafelijzer bij amazon besteld. Wat een feestdag, met al die kados en pakketjes!

Rond 2 uur was het (eindelijk) zover! We gingen naar het waterpark bij Chilliwack. Het was fantastisch. Sofie en ik zijn van alle glijbanen geweest! Alleen was zo'n 'canadees' zwembad toch een hele nieuwe ervaring. Een zwembad is een zwembad zou je denken. Maar ik voelde me aardig naakt in mijn Hemabikini'tje. Ik ben de Nederlandse Cultuur gewend, laat die buiken lekker hangen en de strielle lekker stralen. Maar zo gaat het er hier dus niet aan toe. Of men heeft een prachtig lichaam dan wordt daar uitermatemee gepronkt, of men heeft een buikje een onevenheidje of wat dan ook en dan trekken ze hier direct een Tshirt aan of een short, veel lopen in een short, of gewoon een lange broek! Het kan allemaal.

Ik weet nog dat ik een hele tijd terug ging zwemen in Joure met Frank, Suzanne, Marleen en Redmer. Toen had ik een ontzettend styl vol zwemshort aan, maar o wat maakten ze mij belachelijk. Frank presteerde het nog om tegen Redmer te zeggen, nou Femke raken we niet zo snel kwijt, dur is niemand met zo'n rare broek, dus dat valt wel op! Nou ik zal eerlijk bekenen, gister miste ik die broek best wel!

Na het zwemmen gingen we uit eten! We zijn naar Boston Pizza geweest, ook dit is heel anders dan in Nederland. Ik vond het geweldig! In Nederland weet ik op de kaart nooit wat ik moet kiezen, al die woorden. Maar hier zijn er gewoon plaatjes van de meeste gerechten op de menu kaart! Dus dat is makkelijk kiezen, want ik kies gewoon wat er het lekkerst uitziet. Daarnaast krijg je hier enorme glazen met drinken en die glazen zijn allemaal refull, dus je betaalt één keer voor een glas drinken en dan kun je hem zovaak bij laten vullen als je wilt. Dat is bij elk restaurant hier zo! Vooraf hadden we heerlijk pizzabrood en kipkluifjes, maar ik hou niet zo van kluiven en zeker niet van kluiven met een beugel, dus ik heb mij beperkt tot het pizzabrood. Als hoofd gerecht had ik een soort pizzadeeg met daarin allemaal groenten stukjes kip en daarbij een salade! Heerlijk! En na al die gezondigheid had ik als dessert maar de Chocolate Explosion gekozen! Een geweldige chocolade/cheescake/moddervette taart! Aangezien ik het formaat van de cheesecake van de Wagama twv 6 euro ben gewend (ik zweer het, dat zijn ongeveer 2 lepels), dacht ik dat ik deze taart wel kon handelen. Maar deze taart was enorm/reusachtig/gigantisch! Na de helft zat ik zo vol en was ik zo dankbaar dat ik een jurk aan had, anders was broek nummer 2 eraan gegaan. Maar wat hier heel normaal is, is dat het eten wat je niet op kunt mee mag nemen naar huis. Ik kan nu heerlijk nog de hele week genieten van mijn Chocolate Explosion, zo enorm is die!

Na het eten moesten we nog even naar de supermarkt voor zonnenbrand en toen gingen we naar huis. Waar ik nog een heerlijk glaasje rode wijn mocht, omdat het tenslotte feest is. Want ja Ingrid je hebt gelijk, hier is het drinken ook pas va 21. Dus ik zal in het geniep aan mijn wijntje moeten nippen.!

Maar al met al was het een erg geslaagde verjaardag! Ik denk dat ik het ieder jaar maar hier ga vieren!

Trouwens, Matthijs geeft va nu elke woensdag waterpolo in Agassiz een plaats verderop. Een heel mooi buiten zwembad. En als ik Matthijs mag geloven is waterpolo de mooiste sport die er bestaat, ik zet direct die golfset op ebay en schaf een badmuts aan! Maar anyway, woensdag waren we met zijn allen mee naar dat zwembad. Na het zwemmen zijn we door gereden naar Harisson, een toeristisch plaatsje hier in de buurt. Harisson heeft 2kroegjes wat op een terras lijkt. Heel raar want het is hier prachtig weer ener is prachtige natuur, maar terrasjes kom je hier helemaal niet tegen. Dat is iets Europees. Dus we zijn met onze draagbare BBQ naar het strand van het Harisson lake gegaan, een gletsjer meer. En daar hebben we hotdogs gebbqd. Heerlijk. Ik had eerlijk gezegd nog nooit hotdogs gehad, omdat ik eerst zolang vegetarisch was en toen is het er nooit van gekomen. Maar ik vond het erg lekker! Haha wat een ervaring, niet? Hier in Canada, maar ook in Amerika wordt er veel hotdogs gegeten. Dus ik burger al helemaal in!En in Canada wordt er ook veel gebbqd. Eigenlijk het hele jaar door. Iedereen heeft een joekel van een BBQ in de tuin staan en geeft het hele jaar door BBQ feestjes. En als dat nog niet genoeg is heeft bijna iedereen ook nog een draagbare BBQ, om mee te nemen naar een van de vele picknick plaatsen. Ipv terrassen heb je hier heel veel picknickplaatsen. Eigenlijk best ideaal, goedkoper dan terrassen!

Donderdag was weer een gewone werkdag, nadat ik de hele ochtend heb geprobeerd Finna zindelijk te krijgen en nadat zij 2 keer alles liet lopen heb ik de moed voorlopig opgegeven. Smiddags ben ik met alle drie meiden na het meer gegaan om te zwemmen. Het meer hier is tussen de bergen en ontzettend koud. Ik heb wel even nodig gehad om er door te komen, maar het is me gelukt! Het was erg leuk, de meiden mochten van mij niet dieper dan hun navel en ze luisterden erg goed. Tot dat Noa en Sofie en lichte catfight kregen en toen zijn we naar huis gegaan! Maar daar was alles ook alweer snel heel goed! Ik heb het erg gezellig met de meiden, haha vind ik zelf!

Sofie probeert mij het Canadese volkslied te leren. Dat zijn maar een paar zinnen. Maar zoals jullie weten is mijn talent om songteksten te onthouden iets minder ontwikkeld, gelukkig heb ik nog een paar weken om te oefenen!

Ik moet me nu ontzettend haasten, want ik zit alweer veelste lang te typen. Er gebeurt hier ook zoveel. Maar de wafels zijn bijna klaar, trouwens ik dacht dat wafels super slecht voor je waren maar ik heb even speurwerk op google verricht in één wafel zit 300 calorien en in 2 boterhammen met kaas zitten er 350. En daarnaast zit er in een boterham mieters veel koolhydraten, wat heel slecht voor je is volgens de Canadezen! Dus ik ga nu genieten van mijn gezonde, verantwoorde wafel!

Toedeledokus!!

Reacties

Reacties

beppe Cilia

Je 20e verjaardag vieren in Canada! Wie had dit ooit kunnen denken? En dan zo verwend worden door je gastgezin. Super hoor! Nog vele jaren Femke. Kus van ons hier.

tante julia

Leuk, leuk al die verhalen
en al die calorieën die je naar binnen werkt,
straks zit je hangbroek (of hoe heet zo'n broek) je passend.nee hoor grapje, geniet er lekkker van.
ik zit met smaak je leuke verhalen te lezen.
dikke tut dyn tante xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!