TOMMY HILFIGER IS VOOR PAUPERS!

Toen ik mijn vorige verhaaltje schreef was ik op het laatst in a hury! We moesten namelijk naar een kinderfeestje in Chilliwack. Het feestje was van een meisje van 'het' andere Nederlandse gezin en Sofie en Noa waren dus uitgenodigd. Jammer was alleen dat het die dag rond de 35 graden was en het feestje in een binnen zwembad werd gehouden! Maar nadat we Matthijs en de meiden bij het zwembad hadden afgezet, zijn Manon en ik naar Abbotsford gereden, naar de Winnars. Dat is een grote winkel die heel veel restpartijen van alle soorten producten opkoopt! Hier heb ik eindelijk passende Hikkingshoes gevonden! Knal oranje van Teva! Ubercharmant en het loopt perfect! Er was ook veel van Tommy Hilfiger, zo heb ik 3 paar sokken voor slechts $5,99 gekocht! Wauw! In Nederland voel ik me altijd heel chic en fancy in mijn Tommy Hilfiger gadarobe, maar hier heeft iedereen Tommy kledij. Het is ook helemaal niet zo duur.Iedereen kan zichzo'n polo veroorloven!Dus met mijn hele collectie polo's steel ik hier niet echt de show! Oke, misschien is de term paupers wel iets overdreven, maar echt uniek ben ik niet meer! Wel ben ik jaloers op de Tommy Hilfiger tuinbroek die ik bij een man zag op een parkeer terrein, is that the latest fashion in Canada?

Over de latest fashion gesproken, wisten jullie dat hier gewoon geen kind is die de zelfde sokken draagt? Ik dacht dat ik vrij uitzonderlijk was, eigenlijk dacht ik dat ik de enige in de wereld was die moeite had met het bij elkaar houden van sokken. Bij voorkeur heb ik nml één in Groningen en één in Oudehaske liggen. Het liefst draag ik dushet hele jaar door mijn (Tommy Hilfiger) laarzen, zodat ik me geen zorgen hoef te maken over matchende sokken! Maar dat zijn dus zorgen voor niets. Al die kindjes hier hebben twee verschillende sokken aan! En Finna volgt graag deze mode, door altijd twee verschillende sokken uit de wasmand te graaien en die aan te doen.

Na de aankoop van mijn geweldige, bijzonder mooie schoenen zijn we naar Tim Hortons gegaan. Tim Hortons is de Canadese Starbucks en ik hou ervan. Ik drink hierzoveel koffie, broeder nog even en we krijgen de zelfde haar kleur! Maar bij Tim Hortons had ik een heerlijke iced cap, ijskoffie en een wrap voor lunch! Maar ik heb mijn ogen daar uitgekeken, zoveel verschillende soorten donuts en andere rare felgekleurde koekjes/cakejes, er wordt hier met kleurstoffen gestrooid alsof het niets is. Maar het zag er toch nog vrij aantrekkelijk uit, hmm. binnenkort nog maar een keer langs de Tim Hortons voor snack!

Zondag zouden we weer de Hopelookout lopen, ik heb beloofd jullie op de hoogte te houden van mijn topprestatie, dus ook dit moet ik vertellen. Het was heel benauwd weer en het was alsof ik stroop in mijn benen had, van die Hollandse stroop (niet van die dunne Canadese, helaas) ik was niet voor uit te branden (is dat niet een geweldige vertaling van een mooi Fries spreekwoord), En ik had zoveel spierpijn in mijn rechter bil van die glijbanen, haha nadat ik nogal met een rare stuitering naar beneden ging omdat ik wedstrijdje, wie het eerste beneden is, met Noa deed en jullie weten...... Ik hou niet van verliezen! Anyway we didn't make it! Verschrikkelijk niet! Vorige week vloog ik omhoog en nu, zelfs met mijn nieuwe schoenen aan, liep ik alsof ik dronken was.

Was ik dronken geweest had ik hier wel goed bij de cultuur gepast, Canadesen vinden het heel belangrijk om lekker dronken te worden. Dan gaan ze thuis zitten en bier drinken en dan drinken ze net zo lang door tot dat ze dronken zijn, oke ben ik nu de enige die de lol hier mist? Zaterdag nacht was de buurman ook lekker dronken, hij ging om half 3 nog eens zijn hond uit laten, lekker schreeuwen en hond lekker blaffen! Ik schrok helemaal wakker uit mijn vreedzame droom en ik was natuurlijk helemaal bang! Tot dat ik bedacht dat het de buurman was die lekker dronken was! Toen kon ik weer rustig gaan slapen, helaas duurde dat even.

Nadat we terug kwamen van de Hopelookout was ik erg lui, maar helaas had ik niet veel tijd om lekker te hangen want we gingen boodschappen en ik ging reiden. Wow, dat had ik nog niet eerder gedaan dus dat was spannend! Maar gelukkig gingen we naar de supermarkt in het dorp, die loei dure, en niet die normale in Chilliwack (3kwartier reiden). De auto is een automaat dus dat was even wennen, maar Matthijs sprak mij de geruststellende woorden toe als ik het verlangen op voelde komen om op de koppeling te gaan staan dan mocht ik dat gewoon zeggen dan zou hij mij wel een klap om de oren geven, zodat ik mijn verlangen snel zou vergeten! Haha, zijn dat niet rustgevende woorden? Het reiden was wel even wennen. Ten eerste mag je overal maar 50 of 100, oke dat zijn snelheiden waar ik aan moet wennen! En dan de spoorweg overgangen, je hebt hier geen slagbomen de treinen toeteren gewoon als ze eraan komen, en wat voor treinen. Veel transport gebeurt hier via treinen met heel veel wagons met daarop containers. Volgens mij kan op één wagon vier containers en de treinen zijn circa 1,5 km lang! De langste die ik heb gezien had 106wagons, daar moesten we lang opwachten! Daarnaast heeft rechts hier niet altijd voorrang! Je hebt hier overal stopsigns en dan moet je die genen voorrang geven, tenzij het een 4way stopsign is, dan stopt iedereen en de gene die als eerst stopte mag ook weer als eerst rijden. Heel logisch, alleen heeft arme Pulles zo zijn best gedaan om mij te leren RECHTS HEEFT VOORRANG, SCHAKKELEN, TERUG NAAR DE ÉÉN, etc. Dat het wel even een beetje wennen was! Maar het komt goed, ik weet het zeker!

We hebben btw boodschappen gedaan bij de Buy&Save, Matthijs gaat graag op ontdekkingsreis door die winkel! Haha en ja, het was een hele ontdekkingsreis. Het is een hele kleine winkel en alles is zo volgepropt. Zo hangt boven het koelvak van de kaas nog alle dieren benodigheden enzo! Daarnaast hadden ze daar dropjes, ik dacht wat doen jullie nou zielig, ze hebben gewoon dropjes in HOPE! Engelse dropjes, maar ze waren wel vrij bleek haha de houdbaarheidsdatum stond ook op maart 2010! Er was ook liter ketjap voor slechts $2, koopje! Deze datum stond op 1 januari 2009! We hebben dus erg gelachen en weinig gekcoht!

Vandaag heb ik trouwens weer gegolfd! Ik moest direct met mijn beste vriend Peter, niet Peter Pan maar Peter Pants, mee komen. Hij had geweldige fotos van hem en zijn vrouw in een Holland tenu, zijn vrouw wil graag Nederlander zijn. Hihi. Thomas, begrijp je nu dat Peter Pants niets is, hij heeft een vrouw,is heel oud, heeft maat 36 en is barkeeper, hij doet de hele dag niets anders dan the oldladies entertaine! Maar ik ben blij met mijn vriend! Het golfen ging vandaag ook wel oke, naja alleen hole 9, daar had ik een par. Voor de rest speelde ik beroerd.Maar het is heel mooi om daar te golfen, overal zijn grote marmotten, die leven in de wortels van de boom dus vernielen niet echt de baan. Het is vrij vlakke baan, dus op dat gebied makkelijk te spelen maar je bent wel omringt door bergen echt en prachtig gezicht. Hole 8 gaat langs de Fraser River, waar ik nog zo graag een x in wil met een grote zwemband als het water ietsje stijgt. Op hole 7 zit een heel groot nest, waar elk jaar eagles komen met jonkies. Ik weet alleen niet wat een eagle is want elke grote vogel wordt een eagle genoemd! Wel weet ik dat het niet lang meer zal duren of ik sla een eagle!Zo sla ik die irritante puts over, want voor elke 3 put die je maakt, oke jullie weten ik maak er veel, moet je 5 cent in de pot doen. Dat is voor de laatste wedstrijd om de flessen wijn van te betalen, ik zei dat ik dat niet mocht. Maar op mijn laatste avond krijg ik, als niemand ziet, een goddelijk glaasje wijn:) Wat een traktatie niet?

Vandaageen hele leuke/gezellig flight. Ik speelde met een mevrouw uit Slowakie, die hier 15 jaar geleden ook was gekomen als Nanny en een mevrouw die speelde zo slecht maar had zoveel plezier dat ik jaloers was. Na 2 slechte slagen vliegen bij mij de clubs al over de baan, ik kan dus heel wat van die mevrouw leren! Het was heel leuk, volgende week ga ik nog mee eten! Er is supper na afloop!

Zo ik zal nu even opzoek naar een heerlijk koud glas ginger ale, een soort Rivella maar dan beter!

Reacties

Reacties

beppe Cilia

Nou Femke, wat weer een leuk verhaal. Elke morgen als ik mijn computer start, kijk ik uit naar nieuws uit Hope. Goed dat je nu ook in een automaat kunt rijden. En dat met die sokken, ach waarom zou je ook moeilijk doen als het makkelijk kan. Dat drinken van die Canadezen, ja dat zou ik maar niet overnemen.
Groetjes van ons.

tante julia

Weer een grappig verhaal.
volgens mij komt harrie ook uit Hope, heeft vroeger nog nooit 2 dezelfde sokken aan gehad.
tut fan us ut jutryp.

mem

Hé Fem, had die man aangesproken op dat parkeerterrein. Je had ook zomaar een broek van Peter Pants, misschien lukte het bij deze meneer ook..............

Linde

Fem! Wat een leuke verhalen weer, wat zul je die wijn missen trouwens ;).
Als ik zou was zou ik mijn Tommy kleren direct weer naar NL sturen en een nieuwe garderobe aanschaffen :P. Watch out for Peter Pants, he might like you ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!