Horror in Merrit

Inmiddels ben ik best ingeburgerd met de Canadese gewoonten, vind ik zelf! Zo loop ik veel op mijn Teva sandalen, waar ik in Nederland echt niet mee gezien durf te worden. Ik heb echte Hikkingshoes aangeschaft (ik zal jullie een foto tonen, van mijn mooie oranje klompen), ik draag bijna nooit meer mascara (LANCOME t.w.v. 30 euro, alleen het beste is goed genoeg!), maar niemand draagt hier mascara, het is onhandig met zwemmen en al die andere Canadese dingen waar ik zo druk mee ben. Ik heb een koffer vol met jurkjes/rokjes meegebracht, maar ik heb serieus heimwee naar mijn groene esprite broek, omdat die zo lekker praktisch is! Kwa mode ben ik compleet gebrainwashed! Hier gaat het niet om wat mooi is, maar wat goed zit! Het is dan ook heel normaal dat je in je pyama broek boodschappen gaat doen, die zit toch lekker! En loopt een volwassen vrouw in alleen een legging en een zonnenhempje de straat uit, kijkt niemand haar raar aan. Dat is normaal hier! Mijn waardevolle boyfriendbroek ligt ergens diep achter in de kast en loop nu vooral in mijn jurkjes,ondertussenhard tebalen dat ikgeen pyamabroeken heb meegebracht!Daarnaast kluif ik s'avonds maiskolven voor het leven, wat goddelijk gaat met een beugel, ik kan een week lang na genieten! Ik drink koffie van de Tim Hortons. En ik baal dat ik alleen maar witte H&M sokken heb meegebracht, zodat ik niet mijn sokken kan varieren! Op het eten van Puttin en het fileren van zalm na, ben ik aardig ingebeurgerd in de cultuur vande Wild, Wild West.

Dacht ik.....

Want nog een typisch Canadees ding is namelijk kamperen! Ik ben vorig jaar naar Vianden geweest en na een hele middag tentopzetten, koken op een miniscuul tweepitstoestel en WCs die savonds zo stinken dat het enige wat je daar nog kon doen was kokhalzen, dacht ik dat ik op het gebied van Kamperen toch aardig wat was gewend! Precies, dacht ik. Zondag gingen we kamperen, naar Merrit aan het Monck lake, een provinciaal park met een prachtige natuur. Manon, Sofie, Noa, Cindy(de buurvrouw) en Kaleya(het buurmeisje, wie haar naam ik nog steeds niet kan schrijven, maar dat geeft niet want zij praat toch niet tegen mij). Wij gingen kamperen! De hond van Cindy ging ook mee, als beer alarm! Daarnaast hoorden we twee dagen van te voren dat er ook ratelslangen daar waren! Ik was vrij hysterisch, misschien was ik gewoon bang omdat ik niet wist wat ik kon verwachten, maar gelukkig hoorden we een dag van te voren dat het geen ratel slangen waren maar dat soort slangen welke ratelslangen eten, ik weet de Nederlandse naam niet, maar reken op slangen van 7feet, zo'n 3,5 meter. Maar ze zijn niet giftig, dus dat was een hele geruststelling!De avond van te voren heb ik stapels wafels gebakken voor ontbijt van de komende dagen, met het geweldige wafelijzer, echt mensen schaf zo'n ding aan het is fantastisch! En zondag was het dan eindelijk tijd om te vertrekken! Merrit is ongeveer een uur rijden hier vandaan. Het is echt onvoorstelbaar dat na een uurtje reiden er zo'n groot verschil kan zitten in landschap, ik dacht dat dat alleen in Nederland kon! Maar hier in Hope is alles heel groen en zijn er enorme bergen. Merrit daarintegen heeft heel erg veel last van een bepaald soort insect dat alles kaalvreet, Merrit is dus veel droger/woestijnachtiger en veel platter, voor zover Canada plat kan zijn! Het was prachtig! Toen de tent eenmal stond en de spulletjes op zijn plek waren zijn we naar het meer geweest! MY GOD, wat was dat meer koud! Zo extreem koud, mijn benen gingen gewoon tintelen! Maar Sofie, Buurmeisje en CIndy hadden daar geen last van! Die zwommen er gewoon in! Ik heb het met dieprespect bekeken, maar ben zelf niet dieper geweest dan kniehoogte! Toen zijn we terug gegaan naar de tent om daar op te warmen! Het is echt super tof want elke kampeerplaats daar heeft een eigen mooie/grote/luxe picknick tafel en vuurplaats! Maar ook veel picknicktafels zo onderweg staan BBQ's die je mag gebruiken, ik zou dit nog voor jullie fotograferen maar daar ben ik niet aan toe gekomen, maar dat komt later! In iedergeval, bij de tenten had de buurvrouw het de hele tijd over pott! En ik begreep niet waar ze het overhad, pott? Natuurlijk heb ik Blow gezien, met mijn grote vriend Johnny Depp, dus het Engelse woord pott, ken ik wel, dacht ik! Manon had me al voorbereid, dat dit een'echte' Canadese buurvrouw was die ook graag 'lekker' dronken wordt, maar dat ze wiet mee zou nemen naar de camping had ik toch niet echt verwacht! Tot dat ze de pott uit de auto haalde, toen begreep ik wat ze bedoelde!

Pott is namelijk een hele grote pan! Wist ik veel.. In die pott heeft ze pasta gemaakt en als geheim recept ging daar mieters veel olijfolie door want dan kleefde het niet zo (ik dacht dat gewoon spoelen met koud water het kleven ook voorkwam), maar het resulteerde dus ineen ontzettende vette pasta, wat opmerkelijk is want de buurvrouw ontbijt niet eet voor lunch twee pruimen maar zo'n vette pasta kan er wel in!? Ik was er niet erg fan van moet ik toe geven en helemaal niet omdat ik wist dat Matthijshollandse pannenkoeken, of eigenlijk twenste, maar iniedergeval een pakje honig pannenkoeken stond tebakken! Maar gelukkig hadden we savonds s'mores, SOME MORE! Smores op de vuurkorf! Heerlijk met de rook in je haren, ik begon aardig te stinken! Gelukkig waren er hele mooie/schone wcs, dus ik vroeg mij eigenlijk af, waar zijn de douches...... Ik zweer het, toen kwam de shock van mijn leven...

ER ZIJN GEEN DOUCHES!!!

Echt waar, ik dacht dat ik zo met kampingstoel en al achterover zou vallen! Ik zou liever nog 3 x uit mijn broekscheuren op de golfbaan dan alleen de gedachte al van 4dagen niet douchen! Ik waskompleet in shock toestand! Geen douche! Nu begrijp ik ten eerste ook waarom al dieCanadezen van die overdreven luxe carvans hebben (langlevekopenopafbetaling) en ten tweede waarom Canadezen geen 2 weken kamperen, maar altijd maar een paar dagen! Zij genieten ervan zo dicht bij de natuur te staan! Ik kon alleen maar denken, wat zal ik stinken!

ALS DAT GEEN HORROR IS!

Nadat ik van de shock bekomen was heb ik lekker geslapen, maar toch was ik de volgende dag heel erg kapot! Omdat Manon en Cindy toch liever een kampeerplaatsje bij de speeltuin hadden, ipv ergens in de middle of nowhere, zodat ze de kindjes in de gaten konden houden, moesten we sochtends eerst de hele toko verhuizen! Alle rotzooi in de twee grote autos en de tenten, tsja die gingen we gewoon tillen door de rimboe naar het plekje wat die ochtend vrijkwam. Ik geloof dat ik geholpen heb met de tenten en een luchtbed heb gedragen, maar voor de rest heb ik me schandalig passief opgesteld! Daarna hadden we op de geweldige draagbare BBQ hotdogs maken. BBQen is Canadees en verrukkelijk! Mensen voer dit in Nederland in! Na de BBQ is iedereen naar het meer gegaan en heb ik mijn luchtbedje in de schaduw geslingerd om wat bij te slapen, ik dacht nog dat ik gewoon moe was! Heel even werd ik wakker van een heel hoog gepiep en ik stond, naja lag, oog in oog met een chitmunk, dat is een heel klein eekhoorntje met een hele lange staart! Voor de rest heb ik de hele middag geslapen en toen iedereen terug kwam van het meer voelde ik me nog beroerder dan ervoor! Dus na hamburgers van de BBQ te hebben gegeten heeft Manon aangeboden om mij naar huis te brengen! En eigenlijk was ik daar heel blij om! Ik ben direct naar mijn eigen vertrouwde bed gegaan met mieters veel denkens, omdat ik bang was dat ik zou bevriezen! Na een lange nacht, voelde ik me vandaag alweer een beetje beter. Matthijs heeft nog een paar pannenkoeken bewaard, daar zal ik zo dus even van smullen en vanavond vroeg opbed, dan kan ik er morgen weer helemaal tegen aan als iedereen thuis komt! Ik vond het heel jammer dat mijn kampeertrip zo is geeindigd, ondanks dat er geen douches waren. Hopelijk gaan we nog kamperen naar Amerika en hopelijk willen ze mij dan nog mee hebben, want ik was nu een hulp van niets!

Ondertussen is mem haar kookboekje aan gekomen, de Friese pot! Helaas staat het recept van broodkoek ofzo, het paradijselijke recept wat Matthijs zijn moeder vroeger maakte van brood met appels uit de oven, wat we nu proberen te achterhalen, er niet in! Iemand anders een idee??Maar er staanwel veel andere dingen in! Ik denk dus dat ik binnenkort maar even de Fryske dumkes moet introduceren! Of de Friese boerenkoffie, waar zelfs ik nog nooit van gehoord heb. Koffie met eidooiers, kaneel, nootmuskaat bier en berenburg! HU??

Reacties

Reacties

beppe Cilia

Oh Femke, wat weer een horror verhaal deze keer. Maar wel heel leuk om te lezen. Jammer dat je het kampeeruitstapje moest afbreken omdat je je niet lekker voelde. Hopelijk knap je snel weer op in je eigen bedje daar en met een douche vlakbij. Beterschap en liefs van ons hier.

Fardau

HAHA leave prachtig verhaaltsje weer! Geniet van je douche en op naar het volgende kampeer avontuur!

Jaring

He Femke, leuk verhaal! Maar ik wil toch graag even een correctie aanbrengen. Namelijk die keer in Vianden heb ik de tent op gezet en ik heb ook gekookt... ;)

Fijne tijd daar nog!

Gr Haring

Manon

Ha! En raadt eens wat er voor vanavond op het menu staat?! Jawel, maiskolven. Dat wordt weer poetsen dus.

Jacqueline

Hoi Femke,
Dat appelbrood is volgens mij geen Twents recept???
Heb je ondertussen die funnelcake al gehad mmmmmm.Dat was ook erg dunne pannenkoeken-beslag en dat bakken ze in olie!!!Nog veel plezier en Levi was blij met z`n kaart :-)

Jacqueline

Tim Hortens heeft de beste koffie in Cananda,de rest is slootwater ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!