Friese dumkes v.s Chocalete chip cookies

Jaja donderdag zijn we aan het kokerellen geweest! Ik heb de echte Fryse dumkes geintroduceerd en ze zijn best aardig gelukt al zeg ik het zelf, ondanks dat ik vij royaal met de bloem ben geweest was de smaak toch nog niet vies! We hebben hier dus genoten van een echte Friese ervaring, mochten jullie thuis nou een echte Canadese/Amerikaanse ervaring willen ervaren, probeer dan dit recept. Het lijkt op de American Coockies, maar dan beter, veel beter!

Chocolate Chip and Oatmeal Cookies

Verwarm de oven 190 graden voor.

250 ml havervlokken

250 ml bloem

1 ml zout

2 ml bak poeder

2 ml baking soda (hoe heet dit in het NL?)

125 ml boter of margerine

250 ml ei

2 ml vanilla extract

375 ml chocolate chips (chocolade snippers)

Mix in een grote kom de havervlokken, bloem, zout, bakboeder en baking soda, zet dit even aan de kant. Mix in een anadere grote kom (met een electrische mixer) de boter, suiker, ei en vanilla extract. Mix dit tot een mooi glad papje.Voeg het mengsel met de bloem hier aan toe en mix dit nogmaals heel goed. Doe de chocolate chips erbij.Lepel het beslag op een bakplaat (zorg dat hier bakpapier op is), maar mooie koekjes en bak dit in een voorverwarmde oven voor 8 tot 10 minuten, tot ze een beetje bruin zijn.

Chocolate chips horen best zacht te zijn, dat wist ik niet dus ik had ze toen ik ze maakte een beetje te lang gedaan! In iedergeval succes!

Mocht het allemaal niet zo goed lukken, ga dan naar de Subway, volgens mij zijn die de enigen in Nederland die 'echte' Chocolate chips verkopen!

Gister ben ik naar de Othello tunnels geweest, zie de prachtige fotos. Dat zijn tunnels uitgegraven in de bergen, met als doel om daar een treinspoor langs te maken, maar helaas is dat treinspoor er nooit gekomen, veel werk voor niets dus. Maar het is wel een prachtige wandel route! Haha alleen door de tunnels, is het vrij donker! Dus Manon en ik zijn gister bij de derde tunnel toch maar terug gegaan! Maar het is heel mooi, de rivier doet me heel veel denken aan de wildwater baan van CenterParcs!

De fotos die ik trouwens laatst heb geupload zijn fotos van de route van ons huis naar 'het' centrum van Hope! Dat is best een leuk stukje, zo'n 3 kwartier lopen! Woensdag was ik er voor het laatst samen met Finna, Finna in de kinderwagen, dan muffins eten bij de Bluemouse en dan spelen in het park! Bij een park denk ik aan het Noodrerplantsoen of het park van joure, met de kabouters onder de dikke boom na de brug! Maar dit is meer een groot grasveld met veel picknicktafels, uiteraad en een super de luxe speeltuin!

Donderdag was ik met Matthijs en Sofie mee naar Agassiz, voor de waterpolo en daarna zijn we nog naar Chilliwack geweest voor boodschappen en een broek! Een broek is niet gelukt omdat de Canadese modellen toch wel wat anders zijn, zij zijn nml niet berekend op heupen! Helaas! Maar in de supermarkten kun je alles scheppen, alle soorten kruiden, bak ingredienten, zoutten, noten, chocolades, snoepjes en zelfs pindakaas, onvoorstelbaar niet dat ze met zoveel keuze niet op heupen berekend zijn? We hebben Canadese Jellybeans geschept, dat lijkt een beetje op de smekkies in alle smaken die er tijdens de Harry Potter rage in Nederland was. Met mijneerste JellyBean had ik zoveel geluk, COCOS!!!! Bleeeeeeegh!! Maar de rest was wel lekker hoor!!

En we hebben ook al een camping op het oog voor de volgende kampeer trip, een camping in WASHINGHTON!! Wow, we're going to America! En deze camping heeft maar liefst 18 douches! Ik ben helemaal gelukkig!

Reacties

Reacties

Nina

Hi Femke,

Ik heb net je laatste verhalen even gelezen, ben donderdag terug gekomen van mijn vakantie in Engeland (volkomen onverwachts, erg leuk!).
Heb daar ook heerlijk gegolfd, prachtige baan!!
Ik lees dat jij je draai daar goed gevonden hebt, super hoor! Waren ze blij met het pakketje?
Veel plezier nog!

Groetjes Nina

beppe Cilia

Lieve Femke, jij bent inmiddels alweer een maand daar. Vanmiddag waren jouw nichtjes hier en Daniel. Een aantal jaren geleden zat jij op Suzanne haar plekje achter de computer. Of jij had hier een hele supermarkt ingericht met de strijkplank als kassa. Nu struin je rond in kolossale winkels in Canada en zijn er plannen voor kamperen in Amerika! Wat kan er veel veranderen in een paar jaar tijd. Fijn dat je het zo goed maakt daar. Groetjes van ons hier.

Fardau

Leuk verhaal weer Fem! Lekker genieten! Amerika in het vooruitzicht is wel echt super =D xx!

judith

hoi lieffie!
america here she comes! echt te gek voor je! n broek gaat daar misschien wel lukken...enne 1 douche was ook al ok geweest toch...maar ja alles is daar GROOT!
veel fun,

xx

jurjen

Hoi Femke
Ga je naar Amerika?dan kom je bassie en adriaan misschien tegen.Morgen dyn heit jarig, gaan we een lekker gebakje halen op de wiidswal.
Veel plezier en mem leest je verhalen wel aan mij voor,
pas op voor de grote beren.
dikke tut van je grote neef Jurjen

Jeanet

haha wederom een heerlijk verhaal! Mistte ze al haha

regien

Hoi Femke, Via beppe Cilia kreeg ik door om je website eens te lezen. Ben een vriendin van beppe en woon in Bilthoven. Wat de broodkoek betreft, kijk eens op "friese broodrecepten.nl" en dan bij de website van "lekker-frysk.nl/broodrecepten" daar staat een recept "apel en bôle", dat is waarschijnlijk wat Mathijs bedoelt. Nog veel fun in Canada/Amerika. Gr. Regien

anneke

Hoi Femke

Fijn dat je het zo naar de zin hebt. Wil je feliciteren met heit zijn verjaardag.
Veel plezier in Amerika.
Groeten Anneke en Eit

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!