G-Star v.s. The North Face

Hier nog even snel een berichtje voor dat we morgen aan onze grote reis gaan beginnen. Morgen gaan we naar Amerika! Het is maarliefst 2 uur rijden, maar we moeten wel de strenge Amerikaanse douane trotseren. Er mag niets aan eten mee worden genomen, ook niet het fruit wat geimporteert is uit California! We zullen dus even op een houtje moeten bijten! Maar ik heb het ervoor over! We gaan naar een Camping met 18 douches, ik kan het niet vaak genoeg vertellen, is het niet fantastisch? 18 verschillende douches voor 3 dagen lang! Heb ik toch niet voor niets mijn delfsblauwe douche slippers aangeschaft!

Daarnaast kan ik jullie het heugelijke nieuws vertellen dat ik EINDELIJK een broek heb gescoord! Zaterdag zijn we naar Chilliwack geweest om te winkelen en wat hing daar.... Een broek maar niet van G-Star of Tommy waar ik in Nederland zo'n grote fan van ben (serieus ik vraag me af zouden ze het merken in de omzet nu ik hier ben?). Maar ik heb een heuze the North Face broek gescoord! Een echt outdoor merk en het staat fabulous bij mijn hikkingshoes! Oo wat burger ik hier in!

Daarnaast heb ik nog fantastisch nieuws. Gister heb ik gegolfed. Het was niet zo warm dus iedereen dacht ongetewijfeld, laten we gaan golfen! Het was über druk. Voor mij liepen 3 flights van 4, ik denk dat dat de meest irritante Canadezen zijn die ik tot nu toe heb ontmoet! Ze vonden zich zelf zoo grappig en waren zo druk bezig met bierdrinken en omzich zelf lachen en erger nog, volgens mij was het hun aller eerste keer golfen! Eerst was het wel goed voor mijn ego om dat te zien, maar na hole 2 en minuten lang wachten irriteerde ik me al dood! Toen was ik eindelijk bij hole 4, wat absoluut niet mijn lievelings hole is. Op de een of andere manier shank ik hem daar altijd op hole 5, wat echt mieters ver uit de richting is! Maar op hole 4 woont de hele familie marmot er zijn echt heel veel! Dus toen ik mijn prachtige pink pinnacle lady bal op de fairway van 4 probeerde te shanken toen stuiterde mijn bal een beetjeraar en raakte ik een marmot vol in zijn buik! Ik zweer het, ik wist niet dat die beesten saltos konden maken! Het leek broeder wel, zoveel voor- en achteruitsaltos maakte dat beest, oeps.

Maar toen kwam hole 6, waar ik mijn nieuwe vrienden leerde kennen! 2 jongens en een vader! Nadat we heel lang moesten wachten had ik besloten er mee akkoord te gaan dat zij mijn group gingen joinen. Ik sla af met mijn lievelings ijzer zes en hij komt zo'n 5 meter naast de vlag neer! Toen moest ik nog even putten! En wat denk je Hatsjikideeeee! EEN BIRDIE!!!! Mijn eerste birdie in mijn hele leven! Toen ik tegen die mannen zei dat ze me zoveel geluk brachten dat ik ze fantastisch vond moesten ze heel hard lachen, maar wot ken ut skeale! Die birdie is binnen en ik heb nog getuigen ook!!! En mijn lievelings Beppe Jocey zegt dat ik een hele goede golfer zal worden als ik ook nog eens andere clubs ga gebruiken, hmmm Callaway??

Ik was naar de golfbaan gelopen en ook weer terug! Heerlijk stukje lopen met de Ipod met Justin, Bob of David in de oren! Toen ik thuis kwam na mijn fantastische schot, dacht ik dat het eindelijk tijd was om lekker met mijn benen omhoog te gaan zitten. Maar dat was er niet bij, ik moest eerst de longen uit mijn lijf schreeuwen voor de singstar een geweldig spel voor de playstation 3. Wel balen, dat ik met mijn zuivere stem, gevoel voor ritme en mijn wel ontwikkelde vermogen om teksten te onthouden Matthijs maar niet kan verslaan! Stom spel! Na dat ik hees was van het schreeuwen en rond was van de flensjes met ijs en klaar was voor mijn powernap moest ik de Hope lookout nog lopen, jaa dat waren we bijna vergeten. Dus hup 8 uur nog even snel in de auto om die berg op te sprinten! Jaja we hebben een nieuw record! We hebben het gister in minder dan 52 minuten gelopen! Wat ons bijna 24 minuten sneller maakt dan vorige week, kijk we beginnen al in vorm te komen! Mijn streven is om de 40 minuten te halen, maar of we dat ook echt halen? Daar zijn de meningen over verdeeld!

Terug van de Hope lookout was wel een klein beetje spannend. Okey, ik zal het eerlijk zeggen het was dood eng! Omdat het werd donker, echt pik donker! Ik ben al zo'n held in het donker en nu met de gedachte dat er een beer zou kunnen zitten voelde ik me toch niet echt op en top op mijn gemak. Ik denk dat dit wel zo'n beetje mijn engste ervaring van hier is en het is niet, letop NIET voor herhaling vatbaar! Ondanks ons geweldige nieuwe record ben ik ervoor om voortaan toch een heel klein beetje eerder te gaan!

We hebben nu net het eten op en zal zo nog even naar de Fraser River lopen voor een frisse neus, we hebben wederom mais gegeten. Wisten jullie dat je hier zelfs mais drive thru's hebt. Dat zijn gewoon groene huisjes aan de kant van de weg met een geel dakje erboven op en daar kun je je auto dan omheen slingeren en mais halen! Maar dat is nog niet alles, naast een drive thru van de Tim Hortons, Mc Donalds of wat voor vreetschuur dan ook zijn er ook gewoon pinautomaaten drive thru. Dan kun je gewoon vanuit je auto pinnen.

Is het niet een fantastisch land?

Reacties

Reacties

Roy Zijlstra

Hey TOPPER!!!!

Geweldig gescoord..........ben trots op je.
Geniet van de States de komende dagen.
Zie je avonturen tegemoet.

xxx je grote vriend

beppe Cilia

Oei Femke, wat weer een spannende avonturen. Ik zit wel wat over die kleine marmot in. Zou ze jouw bal hebben overleefd? Maar hoe dan ook, jouw verhaal was weer heel leuk om te lezen. We zien nu al uit naar een verslag over jullie belevenissen in Amerika. Groetjes van ons hier.

Bram

Hee Fem, gefeliciteerd met je Birdie!
Super leuke verhalen en niets mee smokkelen naar Amerika hea!

kusjes

eit en anneke

Hallo Femke,

Wat weer een leuk verhaal. En heel veel plezier in Amerika .
Groetjes van Anneke en Eit

tante Agnes

hoi Femke,

Hier ook maar eens een reactie uit Scharnegoutum.
Ik lees met veel plezier de verhalen van je, van golfen heb ik geen spruit verstand maar ik kan me je belevenissen in Canada wel voorstellen.
Geniet er maar lekker van.
Dikke tùt van tante Agnes

Lenie de Jong

Hoi Femke, ik had al van je ouders gehoord dat je het zo naar je zin hebt en wat leuk dat iedereen op deze manier daar ook van mee kan genieten. Heel leuk om je verhalen te lezen, ik wens je ook veel plezier in Amerika en geniet ervan!
Groetjes uit Joure van Lenie

Jeanet

haha geweldig leuke ervaringen fem :D nog steeds lekker weer daar?

xxxx

Linde

Wat een mooie foto's :O

Beck

It's a airplane, it's a birdie no it's Femke!!!
Goed bezig meid. Zodra je weer terug bent ga ik eerst je handtekening vragen. Zie hier een gouden toekomst in!
North Face is een super merk alleen hier in Ned. erg duur. Als het daar goedkoop is zou ik zeggen, Shop till you drop!
Heb trouwens bij de dierenwinkel onder mij stuk of wat marmottenhelmpjes bestelt.Kon het niet meer aanzien dat die beestjes stuk voor stuk om werden gegooit. Ze hadden ze in verschillende kleuren. Heb van elke kleur 5 bestelt. Aangezien de marmottenpopulatie daar groot is.
UPS komt ze zo spoedig mogelijk brengen.

Have fun!!!!
XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!